Miejskie Przedszkole nr 1 w Oławie

  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-20

    Imieniny: Agnieszki, Amalii

  • Kartka z kalendarza

Koncepcja pracy

KONCEPCJA PRACY MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 1 W OŁAWIE

 

Wizja placówki

Każde dziecko jest dla nas ważne!

            Wciąż dbamy i dokładamy wiele starań, aby nasze przedszkole było przyjazne dzieciom, rodzicom i środowisku. Zrobimy wszystko, żeby każdy nasz wychowanek czuł się dobrze i bezpiecznie. Wszystkie dzieci traktujemy w sposób indywidualny i podmiotowy.  Pomagamy im poznać swoje możliwości i tworzymy odpowiednie warunki  rozwoju. Uczymy być samodzielnymi, twórczymi i otwartymi na nowe doświadczenia. Jest to gwarancją sukcesu na starcie w dorosłość.

Charakterystyka przedszkola

            Miejskie Przedszkole nr 1 w Oławie jest integralną częścią Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Oławie wraz ze Szkołą Podstawową nr 8 im. gen. Karola Rolow Miałowskiego. Siedzibą Zespołu Szkolno-Przedszkolnego jest kompleks budynków przy ul. Jarosława Iwaszkiewicz 11. Placówka zlokalizowana jest w centrum dużego osiedla mieszkaniowego. Wokół placówki znajdują się ogrodzone tereny zielone, boiska szkolne, boisko „Orlik” oraz place zabaw wyposażone w sprzęt do zajęć i zabaw ruchowych. Dzieci uczęszczające do przedszkola zamieszkują głównie jego okolice. Organem prowadzącym jest Gmina Miasta Oława. Nadzór pedagogiczny nad Zespołem sprawuje Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Oławie jest mgr Barbara Jarocka. Nad sprawnym funkcjonowaniem Miejskiego Przedszkola nr 1 czuwa wicedyrektor Zespołu mgr Barbara Orzechowska.

            Przedszkole czynne jest codziennie w godzinach: od 6.00 do 17.00 ( 11 godzin). Prowadzi nieodpłatną działalność wychowawczo-dydaktyczną w zakresie wychowania przedszkolnego w wymiarze 5 godzin dziennie (od 8.00 do 13. 00), pozostały czas jest odpłatny i wynosi 1 zł za każdą rozpoczętą godzinę (wysokość opłaty regulują odrębne przepisy). Realizacja podstawy programowej odbywa się przez cały czas pobytu dziecka w placówce. Dzieci w ciągu dnia spożywają  trzy posiłki korzystając z wyznaczonej i specjalnie wyposażonej dla młodszych dzieci stołówki szkolnej.

            Procesem opieki, wychowania i kształcenia objętych jest około 200 dzieci w wieku od 3 do 5 lat, podzielonych na 8 oddziałów: 2 grupy dzieci 3-letnich, 1 grupa 3-4 -latków, 2 grupy dzieci 4-letnich i 3 grupy dzieci  5-letnich.

            Obecnie  przedszkole zatrudnia 25 pracowników: 17 nauczycielek (w tym wicedyrektor, logopeda i pedagog specjalny) oraz 8 osób personelu pomocniczego. Wszystkie nauczycielki posiadają wykształcenie kierunkowe, zgodne z rodzajem wykonywanych zajęć i legitymują się stopniem magistra. Wśród pracujących 9 nauczycielek posiada stopień nauczyciela dyplomowanego, 4 osoby mianowanego, 4 osoby są nauczycielami początkującymi. Cały personel pedagogiczny uczestniczy w ustawicznym doskonaleniu zawodowym, korzystając z różnorodnych jego form.

 

Baza przedszkola

  • Placówka posiada 8 sal dydaktycznych bogato wyposażonych w zestawy pomocy dydaktycznych, tablic interaktywnych, gier, ciekawych planszy, pięknych zabawek, kolorowych klocków, podręcznych biblioteczek oraz mebli dostosowanych do wzrostu dzieci;
  • Szatnie dla każdej grupy na terenie przedszkola;
  • Mała sala do zajęć logopedycznych oraz pracy indywidualnej;
  • Ogólniedostępna Przedszkolna Biblioteka;
  • Centrum Dydaktyczne bogato wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne;
  • Ogród przedszkolny wyposażony w przyrządy do ćwiczeń i zabaw na świeżym powietrzu oraz część do zajęć praktycznych (każda grupa prowadzi swój ogródek);
  • Dostęp do sali gimnastycznej;
  • Pokój nauczycielski wyposażony w kserokopiarkę, laptopa oraz drukarkę;
  • Pomieszczenie socjalne dla personelu pomocniczego.

Przedszkole jest bajeczne i kolorowe. W salach zorganizowane są kąciki tematyczne: czytelniczy, przyrodniczy, kuchenny, sklep, teatrzyk kukiełkowy. Organizowane są również kąciki okazjonalne: poczta, apteka, kącik obserwacji przyrodniczych.  Nasza placówka ma dobrą opinięw środowisku lokalnym. Dobra baza, estetyka pomieszczeń przedszkolnych oraz skuteczna promocja wychowania przedszkolnego dopełnia działania wychowawczo-dydaktyczne i wpływa na wysoką ocenę. Na stronie internetowej Miejskiego Przedszkola nr 1 znajdują się najciekawsze wydarzenia  z życia przedszkola oraz film promujący nasze działania.

 

Dotychczasowe osiągnięcia

  • bardzo dobrze wykwalifikowana kadra pedagogiczna;
  • czas pracy przedszkola dostosowany do potrzeb rodziców ( od 6.00 do 17.00);
  • szeroka oferta niepłatnych zajęć dodatkowych rozwijających zainteresowania               i uzdolnienia dzieci: muzyczne, plastyczne, teatralne, integracyjne, matematyczne, logorytmiczne;
  • opracowanie i realizacja programów i projektów własnych nauczycielek przedszkola: „Mali ekolodzy”, „Bezpieczny przedszkolak”, „Przedszkolak autorem”, „Wesoła matematyka”, „Dni przyjaźni z książką-od autora do czytelnika”, „Małe podróże po Europie”, „Laboratorium Przedszkolaka”, „Nasz bohater”, „Domowi ulubieńcy”;
  • przeprowadzanie badań przesiewowych pod kątem wad wymowy z udziałem specjalisty logopedy;
  • zajęcia terapeutyczne;
  • comiesięczne konsultacje dla rodziców;
  • opracowanie i realizacja programów adaptacyjnych dla dzieci nowoprzyjętych oraz dzieci 5-letnich;
  • wysoki poziom organizowanych imprez okolicznościowych a także zajęć otwartych dla rodziców;
  • bardzo dobrze funkcjonująca „Biblioteka Przedszkolna”;
  • pedagogiczne wsparcie rodziców – prowadzenie „Kącika porad i rozwiązywania trudnych zagadnień pedagogicznych”;
  • udział  w konkursach zewnętrznych;
  • aktywny udział w imprezach międzyprzedszkolnych;
  • bardzo wysoki poziom organizacji przeglądów i konkursów międzyprzedszkolnych: „Przegląd interpretacji poezji dziecięcej”, „Turniej wiedzy o Ruchu Drogowym”, konkurs ekologiczny „Podróż po Ekolandii”, „Festiwal piosenki anglojęzycznej”, „Turniej wiedzy o ojczyźnie”;
  • udział w akcjach charytatywnych na terenie miasta;
  • udział w akcjach ogólnopolskich: „Góra grosza”, „I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem”, „Mam marzenie”;
  • realizacja licznych projektów i programów ogólnopolskich: „Cała Polska czyta dzieciom”, „Dodaj język polski do ulubionych”,„Kubusiowi przyjaciele natury”, „Rosnę śpiewająco”;
  • promowanie zdrowego stylu życia, aktywny udział i realizacja celów ogólnopolskich programów i projektów dotyczących tego zagadnienia: „Akademia Zdrowego

Przedszkolaka”, „Akademia Aquafresh”;

  • aktywna współpraca z partnerami przedszkola m. in. z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Policją, Strażą Miejską, Strażą Pożarną, Miejską Biblioteką;
  • współpraca i wymiana doświadczeń z placówkami przedszkolnymi w mieście;
  • współpraca z nauczycielami kształcenia wczesnoszkolnego oraz wychowania przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 8 w Oławie;
  • organizacja wycieczek i spotkań z przedstawicielami różnych zawodów;
  • bardzo dobra współpraca z rodzicami, angażowanie ich w prace na rzecz przedszkola;
  • integracja środowiska rodzinnego i przedszkola poprzez wspólną organizację i udział w teatrzykach, projektach, zajęciach otwartych oraz kiermaszach i festynach.

 

Promocja placówki

  • prezentowanie życzliwej postawy wobec petentów placówki przez wszystkich pracowników przedszkola;
  • dbałość o estetykę wnętrz przedszkola;
  • prowadzenie i prezentacja kroniki przedszkola;
  • organizacja uroczystości i imprez międzyprzedszkolnych oraz zajęć otwartych;
  • prezentacja wydarzeń mających miejsce w przedszkolu w lokalnych mediach;
  • dbałość wszystkich pracowników placówki o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym;
  • uaktualnianie strony internetowej;
  • stworzenie folderu promującego przedszkole i wychowanie przedszkolne;
  • zabieganie o notatki prasowe dotyczące istotnych wydarzeń z życia przedszkola;
  • udział w akcjach charytatywnych na rzecz środowiska lokalnego.

 

Cele i kierunki realizacji koncepcji pracy przedszkola

 

  1. Stwarzać warunki rozwoju dzieciom o zróżnicowanych możliwościach                       i umiejętnościach. Diagnozowanie i rozwijanie „inteligencji wielorakich” dzieci poprzez obserwację i określenie umiejętności, potrzeb  dzieci oraz analizę wytworów działalności dziecięcej. Poszerzenie oferty zajęć zgodnie z potrzebami dzieci.
  2. Kształtować czynności intelektualne dzieci niezbędne w codziennym życiu i dalszej edukacji oraz wspomagać w rozwijaniu uzdolnień. Dostosowanie wyposażenia sal do potrzeb rozwijania potencjału dzieci. Umożliwienie wychowankom swobodnego wyboru aktywności zabawowej. Realizacja programów i projektów ogólnopolskich i autorskich.
  3. Kształtować postawy „zdrowego i bezpiecznego stylu życia”. Kształtowanie postaw sprzyjających odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo. Realizowanie programu profilaktyki przedszkola. Udział w ogólnopolskim programie „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”. Aktywny udział w autorskim  programie „Bezpieczny Przedszkolak”. Poszukiwanie innowacji pedagogicznych. Rozwijanie postaw asertywnych. Wsparcie dzieci niepełnosprawnych - adaptacja w środowisku lokalnym, ścisła współpraca z odpowiednimi instytucjami.
  4. Kształtować u dzieci odporność emocjonalną oraz umiejętność radzenia sobie      w sytuacjach nowych i trudnych. Wykorzystywanie naturalnych sytuacji do rozpoznawania i radzenia sobie przez dzieci z emocjami. Stosowanie bajek w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji. Aktywny udział w autorskim projekcie „Nasz bohater”- autoprezentacja hobby. Liczny udział w konkursach, przeglądach, imprezach i uroczystościach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych.
  5. Rozwijać u dzieci „optymistyczne cechy charakteru”. Opowiadanie i redagowanie z wychowankami „optymistycznych bajek”. Przybliżanie dzieciom „Praw dziecka”.
  6. Rozwijać umiejętności społeczne, które warunkują poprawność relacji interpersonalnych. Opracowanie z dziećmi „Ustawy o zachowaniu się”                   w przedszkolu i poza nim. Modyfikowanie „systemów motywacyjnych” zgodnie    z możliwościami  i potrzebami dzieci.
  7. Poszerzać wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym, technicznym. Rozwijać umiejętność logicznego rozumowania. Sumienna realizacja podstawy programowej. Kontynuacja  programów i projektów ogólnopolskich i autorskich. Poszukiwanie nowej, ciekawej oferty edukacyjnej.
  8. Wprowadzać dzieci w świat sztuki oraz rozwijać umiejętność prezentowania obserwowanej rzeczywistości, odczuć poprzez różne formy ekspresji artystycznej. Umożliwienie dzieciom swobodnego wyboru aktywności. Realizacja programów autorskich: „Zaczarowany ołówek”, „Spotkania z piosenką”, program zajęć teatralnych. Kontynuowanie i rozszerzenie udziału w konkursach i kampaniach społecznych. Podjęcie współpracy z lokalnymi animatorami kultury i sztuki.

 

 

 

Zadania wychowawcze nauczycieli

 

  • systematycznie poszerzać zakres swoich kompetencji wychowawczych, zwłaszcza umiejętności skutecznej komunikacji interpersonalnej,
  • tworzyć bezpieczną dla dzieci atmosferę wzajemnego szacunku i zaufania warunkującą zdrowie psychiczne i fizyczne,
  • stosować metody wychowawcze wzmacniające pozytywne zachowania dzieci oraz eliminować zachowania niepożądane zgodnie z obowiązującymi w przedszkolu zasadami,
  • ściśle współpracować z rodzicami dzieci w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.

 

Istota procesów zachodzących w przedszkolu i ich efekty

 

  1. 1.     Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola
  • Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa i miasta.
  • Działania przedszkola nastawione są twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie wiadomości i umiejętności poprzez działanie i doświadczanie.
  • Realizowany jest program wychowawczy uwzględniający system wzmacniania pozytywnych zachowań dzieci.
  1. 2.     Procesy zachodzące w przedszkolu
  • W przedszkolu opracowana i wdrożona jest oferta zajęć zawierająca nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dzieckiem.
  • Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwość realizacji własnych pasji, zainteresowań.
  • W przedszkolu opracowano system diagnozowania wiadomości, umiejętności         i możliwości dzieci. Wychowankom udzielana jest pomoc w wyrównywaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie.
  1. 3.     Metody pracy w przedszkolu:
  • Metody czynne: metoda samodzielnych doświadczeń, kierowania własną działalnością, metoda zadań stawianych dziecku oraz metoda ćwiczeń utrwalających.
  • Metody oglądowe: obserwacja i pokaz, osobisty przykład nauczyciela oraz udostępnianie sztuki tzn. dzieła plastyczne, przedstawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne.
  • Metody aktywizujące.
  • Metody projektu.
  • Metody słowne: rozmowa, opowiadania, zagadki, objaśnienia, instrukcje, metody żywego słowa, sposoby społecznego porozumiewania się.
  • Techniki twórczego myślenia.
  • Twórcze metody aktywności ruchowej K. Orffa i R.Labana.
  • Metoda prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej – „Dziecięca matematyka”.
  • Ruch Rozwijający Weroniki Sherbone.
  • Opowieść ruchowa.
  • Gimnastyka ekspresyjna.
  • Gimnastyka rytmiczna.
  • Pedagogika zabawy.
  • Metoda Dobrego Startu.
  • Relaksacja.
  • Bajkoterapia.
  • Zabawy paluszkowe.
  1. 4.     Formy pracy:
  • Praca z całą grupą.
  • Praca indywidualna.
  • Praca w małych zespołach.
  • Zajęcia otwarte z rodzicami.
  • Zabawy dowolne i kierowane.
  1. 5.     Współpraca z rodzicami

Cele:

  • Dążenie do jednolitości działań dydaktyczno-wychowawczych zapewniających wszechstronny rozwój dziecka.
  • Nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami.
  • Zapoznawanie na bieżąco z realizowanymi w przedszkolu planami, programami, tematami kompleksowymi.
  • Przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu.
  • Przekazywanie informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka.
  • Przekazywanie porad i wskazówek od nauczycieli i specjalistów (logopeda).
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych. 
  • Zaangażowanie  rodziców w prac na rzecz przedszkola.
  • Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez spotkania i szkolenia ze specjalistami.
  • Ukazanie przedszkola jako placówki aktywnej, realizującej oczekiwania rodziców.
  • Promowanie placówki i wychowania przedszkolnego w środowisku lokalnym.

         Formy współpracy z rodzicami:

  • Zebrania ogólne z rodzicami i Radą Rodziców.
  • Zebrania grupowe.
  • Zajęcia adaptacyjne.
  • Konsultacje indywidualne.
  • Prowadzenie „Kącika porad i rozwiązywania trudnych zagadnień pedagogicznych”.
  • Wystawy prac dziecięcych.
  • Organizacja dni otwartych i zajęć z udziałem rodziców.
  • Organizacja szkoleń, warsztatów integracyjnych dla rodziców.
  • Organizacja uroczystości, koncertów, inscenizacji, konkursów.
  • Włączanie rodziców do organizacji uroczystości przedszkolnych.
  • Wycieczki.
  • Udział w ankietowaniu pracy przedszkola.
  • Angażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola i poszczególnych grup.

 

  1. 6.     Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym

 

Współpraca z innymi placówkami oświatowymi:

  • Przedszkolaki uczestniczą w przeglądach, konkursach, festiwalach wspólnie      z dziećmi z innych placówek.
  • Zapraszanie koleżanek z innych placówek na wspólne szkolenia, warsztaty oraz w celu wymiany doświadczeń.
  • Badanie losów absolwentów.
  • Spotkania integracyjne grup przedszkolnych z grupami szkolnymi oraz klasami I ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Oławie.

Współpraca z innymi instytucjami:

  • Urzędem Miasta Oława.
  • Ośrodkiem Kultury w Oławie.
  • Komendą Powiatową Policji w zakresie bezpieczeństwa.
  • Strażą Pożarną w zakresie bezpieczeństwa.
  • Miejską Biblioteką Publiczną.
  • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
  • Szpitalem w Oławie.
  • Szkołą Muzyczną I stopnia w Oławie.
  • Schroniskiem dla zwierząt.
  • Nadleśnictwem Oława.
  • Lokalnymi sponsorami.
  • Telewizją kablową w Oławie.
  • Gazetą Powiatową.

 

Misja placówki

            Ideą działania naszego przedszkola jest skoncentrowanie się na indywidualnym twórczym rozwoju dziecka, z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej. Jesteśmy placówką otwartą na potrzeby                       i zainteresowania dziecka. Wspieramy jego aktywność i kreatywność, pomagamy w rozwoju jego talentów, wspieramy w pokonywaniu trudności i barier. Promujemy zdrowy i aktywny tryb życia, w zgodzie ze sobą i środowiskiem.

            Nasze przedszkole to miejsce, w którym panuje pozytywny klimat – dzieci chętnie do nas przychodzą i znakomicie się tu czują. Zapewniamy dobrze zorganizowane, atrakcyjne zajęcia w bogato wyposażonym, estetycznym i bezpiecznym otoczeniu. Nasze przedszkole zabiega o partnerstwo z rodziną w wychowywaniu dziecka.

Dziecko w naszym przedszkolu:

  • czuje się bezpiecznie, jest optymistyczne, wesołe, otwarte,
  • jest akceptowane takie, jakie jest,
  • ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiągania sukcesu,
  • jest ciekawe poznawczo i aktywne twórczo, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania,
  • uczy się dostrzegać swoje mocne strony, buduje pozytywny obraz samego siebie,
  • poznaje swoje prawa i obowiązki,
  • osiąga dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole.

Rodzice w naszym przedszkolu:

  • otrzymują rzetelną i obiektywną informację o postępach dziecka,
  • współpracują z nauczycielami w atmosferze szacunku i zaufania,
  • otrzymują pomoc specjalistów,
  • wyrażają swoją opinię i oceniają pracę przedszkola;
  • aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola,
  • są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką.

Nauczyciele w naszym przedszkolu:

  • są aktywni i twórczy, innowacyjni, zaangażowani w pracę przedszkola, dyspozycyjni oraz taktowni,
  • wspierają rozwój psychofizyczny dzieci, ich umiejętności, predyspozycje i uzdolnienia, obserwują i kształtują jego rozwój,
  • współpracują z rodzicami, środowiskiem lokalnym, pracują zespołowo,
  • pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują partnerów i przyjaciół placówki,
  • stosują nowoczesne metody pracy, tworzą i realizują własne programy i projekty dostosowane do potrzeb i możliwości wychowanków,
  • doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą kwalifikacje zawodowe, wzbogacają warsztat pracy, dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, monitorują efektywność własnej pracy.

 

 

Model naszego absolwenta

Dziecko kończące edukację w przedszkolu i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia.

Wykazuje:

  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
  • zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania,
  • umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania                    z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
  • umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałości,
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami – nie zniechęca się, podejmuje próby ich pokonania,
  • tolerancje wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
  • samodzielność,
  • odporność na stres.

Posiada:

  • zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały sposób,
  • wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
  • podstawową wiedzę o świecie.

Umie:

  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie
  • posługiwać się zdobyczami techniki.

Rozumie, zna, przestrzega:

  • prawa dziecka i respektuje prawa innych,
  • zasady bezpieczeństwa, zasady higieny, dbałość o zdrowie i sprawność fizyczną,
  • zasady kultury współżycia, postępowania,
  • kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
  • potrzebę szanowania przyrody i środowiska.

Nie obawia się:

  • chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami artystycznymi, sportowymi i innymi sukcesami,
  • występować publicznie – reprezentować grupę przedszkolną, całe przedszkole,
  • wykazać inicjatywę w działaniu,
  • wyrażania swoich uczuć.

Niniejsza koncepcja pracy ukierunkowana jest na zapewnienie wszechstronnego rozwoju dziecka, a zwłaszcza rozwoju twórczej aktywności. Przedszkole jest placówką otwartą i przyjazną dla dzieci i ich rodziców. Pragniemy wychować człowieka twórczego, optymistę nastawionego na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości. Chcemy promować w środowisku lokalnym osiągnięcia przedszkola i naszych wychowanków, a także wychowanie przedszkolne i jego znaczenie. Dążymy do doskonalenia zawodowego, podnoszenia kwalifikacji i umiejętności każdego nauczyciela.

 

Wskaźniki efektywności koncepcji  -  kryteria sukcesu

 

  • Poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola o elementy nowatorskie i innowacyjne.
  • Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
  • Wzrost efektywności pracy nauczyciela, dobra współpraca w zespole.
  • Zwiększenie integracji przedszkola z rodziną wychowanka.
  • Zadowolenie rodziców z oferty edukacyjnej przedszkola, dobra opinia o działalności placówki.
  • Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole w pracy na rzecz dziecka.
  • Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku.
  • Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej.
  • Wzrost motywacji i zadowolenia personelu z dobrze spełnionego obowiązku.
  • Stałe wzbogacanie bazy przedszkola o nowoczesne pomoce dydaktyczne                        i multimedia.