Szkoła Podstawowa nr 8 im. gen. Karola Rolow Miałowskiego
-
Galeria
Plan pracy świetlicy szkolnej na rok 2016/2017
PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WRZESIEŃ
01.09.2016-02.09.2016
INTEGRACJA GRUPY ŚWIETLICOWEJ
Zadania:
- Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2016/2017,
-Ustalenie norm i zasad obowiązujących w świetlicy,
- Zapoznanie dzieci z regulaminem i wdrażanie do jego przestrzegania,
- Gry i zabawy integrujące grupę,
05.09.2016 - 09.09.2016
WSPOMNIENIA WAKACYJNE
Zadania:
-Opowiadanie przeżyć wakacyjnych,
- Zapoznanie z mapa Polski i odszukiwanie wakacyjnych miejscowości,
-Środki lokomocji dawne i współczesne,
- Praca plastyczna ,,Moje cudowne wakacje”- malowanie farbami,
- Zagadki wakacyjne – Gdzie to jest?,
- Rozwiazywanie i układanie rebusów z hasłem – wakacje,
- Festiwal piosenki- śpiewanie poznanych w czasie wakacji piosenek,
- Prezentacja wakacyjnych skarbów,
- Zabawy ruchowe na placu zabaw,
12.09.2016 – 16.09.2016
BEZPIECZNA SZKOŁA
Zadania:
- Pogadanka na temat bezpiecznego zachowania w szkole i na podwórku,
- Przypomnienie zasad bezpieczeństwa w szkole i w drodze do szkoły,
- Gry edukacyjne związane z tematyką bezpieczeństwa,
- Wypowiedzi uczniów na temat różnych zagrożeń,
- Praca plastyczna ,, W naszej szkole jest bezpiecznie” ,
- Gry edukacyjne związane z tematyką bezpieczeństwa,
- Rozwiazywanie zagadek, rebusów, krzyżówek,
- Gry i zabawy ruchowe przy muzyce,
- Czytanie opowiadań oraz wierszy o bezpieczeństwie - omówienie ich treści z dziećmi,
19.09.2016 – 23.09.2016
BAWMY SIĘ RAZEM
Zadania:
- Opracowanie zasad dobrej i bezpiecznej zabawy,
- Stworzenie atmosfery zaufania i życzliwości,
- Nabywanie umiejętności współżycia w grupie,
- Nasze ulubione zabawy - kalambury, głuchy telefon,
- Poznajemy nowe zabawy czyli 1000 sposobów na nudę,
- Zabawy z chustą animacyjną,
- Zabawy integrujące grupę,
- Praca plastyczna ,, Moja ulubiona zabawa”,
- Ulubione zabawy na świeżym powietrzu,
26.09.2016 - 30.09.2016
NASZA POLSKA JESIEŃ
Zadania:
- Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie jesienią?-swobodne wypowiedzi dzieci,
- Gry planszowe, rebusy, zagadki jesienne,
- Utworzenie kącików przyrody ,, Dary jesieni”,
- Jesień w literaturze wiersze i proza – przykłady,
- Rozmowy indywidualne uczniów – Barwy jesieni,
- Oglądanie –„Atlasu grzybów”. Pogadanka z dziećmi- „Grzyby jadalne i trujące”,
- Praca plastyczna „Jesienne owoce”- wydzieranka,
- Kolorowanie obrazków o tematyce jesiennej,
- Zabawa dydaktyczna „Co mam w ręku?”- rozpoznawanie warzyw i owoców dotykiem,
PAŹDZIERNIK
03.10.2016 – 07.10.2016
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT
Zadania:
- Zwierzęta, które znamy - rozwiązywanie zagadek,
- Rozwiązywanie krzyżówek obrazkowych – rozpoznawanie znanych zwierząt,
- Wydzieranka z kolorowego papieru wybranego zwierzątka,
- Wystawa prac. Zwierzęta egzotyczne - praca z atlasami w czytelni szkolnej,
- Nauka piosenki "Puszek Okruszek",
- Zwierzęta zagrożone wyginięciem w Polsce,
- Poznanie Parków Narodowych i Rezerwatów Przyrody – praca z mapą Polski,
- Poznanie wiersza "ZOO" J. Brzechwy,
10.10.2016 – 14.10.2016
KTO PRACUJE W SZKOLE?- 14 X DZEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
Zadania:
- Zapoznanie dzieci z pracą nauczycieli i innych pracowników szkoły,
- Podkreślanie roli nauczyciela w poznaniu świata,
- Omówienie wiersza J. Tuwima "Wszyscy dla wszystkich",
- Swobodne wypowiedzi o ulubionych pracownikach szkoły - praca w zespołach zadaniowych,
- Mój wymarzony nauczyciel - konkurs w grupach (wypisywanie cech),
- Praca plastyczna – Portret nauczyciela,
- Przypomnienie i omówienie sposobu pisania życzeń i adresowania listów,
- Wykonanie "Dużych Laurek" dla wychowawców klas oraz wypisanie życzeń,
- Nauka wiersza " Róża dla Pani" L. Mariańskiej,
- Wyrabianie szacunku dla pracowników szkoły,
17.10.2016 – 21.10.2016
SPORT TO ZDROWIE
Zadania:
- Różne dyscypliny sportowe i ich wpływ na zdrowie i samopoczucie,
- Zabawy ruchowe na boisku szkolnym – wdrażanie do współzawodnictwa,
- Praca plastyczna przedstawiająca ulubionego sportowca, wykonana techniką collage,
- Propagowanie zdrowego stylu życia,
- Zabawy na świeżym powietrzu,
24.10.2016 – 28.10.2016
PRZECIWDZIAŁANIE AGRESJI
Zadania:
- Uczymy się żyć w przyjaźni.” Jaki powinien być prawdziwy przyjaciel?”,
- Układamy przepis na dobrego przyjaciela,
- Zabawa umysłowa "Pozytywne myślenie",
- Rozmowa o agresji i przeciwdziałaniu jej,
- Zabawy ze śpiewem np.” Rolnik sam w dolinie”,, Stary niedźwiedź…”,
- Dostrzeganie i wyrażanie agresywnych odczuć poprzez zabawy i ćwiczenia interakcyjne np. „ Kiedy jestem wściekły...” , „ Alfabet przezwisk” na podst. książki R.Portmann „ Gry i zabawy przeciwko agresji”,
- Opanowanie i przezwyciężanie złości i agresji poprzez ćwiczenia „ Kartki złości”, ,,Słoneczko przyjemności " na podst. książki R.Portmann,
- Praca plastyczna „ Kolorowe latawce”,
- Dlaczego warto być miłym? – burza mózgów,
- Zapoznanie z piosenką „ Jak to miło być miłym”,
- Wykonanie plakatów życzliwości. Pisownia zwrotów grzecznościowych,
LISTOPAD
31.10.2016 – 04. 11. 2016
CZCIMY PAMIĘĆ TYCH KTÓRZY ODESZLI
Zadania:
- Listopad miesiącem pamięci o zmarłych,
- Dzień Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny - wypisanie różnic,
- Praca plastyczna "Liściaste pieczęcie",
- Wyjaśnienie symboliki grobu; wdrażanie do czczenia pamięci zmarłych, odpowiedniego zachowania się na cmentarzu i w miejscach pamięci,
- Obrzędy Halloween w Polsce i na świecie,
- Praca plastyczna: rysowanie wesołych dyń, duszków , czarownic i stworów,
- Wysłuchanie opowieści pt.: "Zaduszek",
07.11.2016 – 11.11.2016
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
Zadania:
- Rozwiązywanie krzyżówki z hasłem "POLSKA",
- Rozmowa na temat: Kim jest Polak?,
- Co to znaczy "być patriotą"?,
- Poznanie legendy o powstaniu państwa polskiego,
- Znaczenie symboli narodowych: hymnu, godła, flagi,
- Wykonanie pracy plastycznej – flaga Polski lub godło-kuleczkami z bibuły lub kredkami świecowymi,
- Ojczyzna naszym drugim domem" - burza mózgów,
- Odszukiwanie na mapie poprzednich i aktualnych stolic Polski,
- Czytanie i utrwalanie tekstu hymnu Polski, wspólne odśpiewanie,
- Zapoznanie z treścią wiersza W. Bełzy „Kto ty jesteś”, poznawanie pieśni patriotycznych i żołnierskich,
14.11.2016 – 18.11.2016
JESTEM DOBRYM KOLEGĄ, KOLEŻANKĄ
Zadania:
- Kto to jest człowiek życzliwy? - burza mózgów,
- Wspólne układanie wiersza o życzliwości,
- Zabawy rozwijające zaufanie- Zaufaj mi, Ślepiec,
- Czy to jest pomoc koleżeńska?”- czytanie ze zrozumieniem opowiadania; dyskusja w grupach o cechach prawdziwej/go kolegi/koleżanki,
- Rozpoznawanie cech prawdziwego przyjaciela; kształtowanie postawy empatii, sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych,
- Praca plastyczna z wykorzystaniem wizualizacji pt. ,,Życzliwość” - technika dowolna,
- Uczymy się przepraszać i przyznawać do błędów- na podstawie wiersza „List do kolegi” E. Szelburg- Zarembiny”,
21.11.2016 – 25.11.2016
MOJE ULUBIONE HOBBY
Zadania:
- Swobodne wypowiedzi dzieci na temat swoich zainteresowań,
- Rozmowa kierowana: co to jest hobby?
- ,,Wirujące pomysły’’ – wyrażanie w formie pracy plastycznej sposobów na spędzanie wolnego czasu,
- Próba przedstawienia hobby za pomocą pantomimy,
- Rozwijanie twórczej wyobraźni ruchowej i werbalnej,
- Zabawa ruchowa przy piosence pt. ,, Każdy ma jakiegoś bzika”,
- Ćwiczenia i zabawy na spostrzegawczość,
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- Zabawy w kole ze śpiewem,
28.11.2016 – 02.12.2016
KATARZYNKI I ANDRZEJKI
Zadania:
- Zapoznanie dzieci z opowiadaniem "Andrzejkowe Katarzynki",
- Andrzejki i Katarzynki - podobieństwa i różnice,
- Przeglądanie prasy dla dzieci , czytanie ciekawostek związanych z Andrzejkami i Katarzynkami,
- Quiz ortograficzny- układanie krzyżówek,
- Omówienie i wspólne przygotowanie akcesoriów potrzebnych do wróżb,
- Zabawy ruchowe „ Złap mój cień”, „Koguciki”, ,,Wrona bez ogona”,
- Zabawa Andrzejkowa - "Wesołe wróżby",
GRUDZIEŃ
05.12.2016 – 09.12.2016
BARBÓRKA I MIKOŁAJKI
Zadania:
- Barbórka - święto górnictwa, zapoznanie z legendą pt. ”Gustlikowy skarb”,
- Wykonywanie pracy plastycznej pt.,, W kopalni”- węglem lub kredkami świecowymi,
- Znaczenie skarbów spod ziemi - burza mózgów,
- Rysowanie przez dzieci upragnionych prezentów,
- Zabawy ruchowe „ Pająk i muchy”, „Ssak, ryba, ptak”,
- Nauka piosenki M. Jeżowskiej „ Kochany panie Mikołaju”,
- Praca plastyczno - techniczna „ Mikołajkowy but” lub „ Mikołaj”,
- Zabawa Mikołajkowa w świetlicy,
- Poznanie zwyczajów obchodzenia dnia św. Mikołaja w Polsce i innych krajach,
- Wyszukiwanie informacji o św. Mikołaju z czasopism dla dzieci,
- Wesoła zabawa skoczna przy muzyce,
12.12.2016 – 16.12.2016
POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ
Zadania:
- Poszerzenie wiadomości na temat przygotowania się zwierząt do zimy na podst. Książki „ Świat wokół ciebie”,
- Kalambury - rozpoznawanie zwierząt,
- Ptaki zimujące w Polsce (sikorka, wróbel, gil, sroka, dzięcioł sójka) na podst. tekstu ze Świerszczyka” Ptasie zimowiska”,
- Jak należy opiekować się ptakami i zwierzętami w zimie? - burza mózgów,
- Praca plastyczna – „ Karmnik dla ptaków”,
- Słuchanie piosenki M. Jeżowskiej „ Zimowe obrazki”- nauka słów, wspólny śpiew,
- Kolorowanie przygotowanych obrazków – zwierzęta leśne,
- Praca w grupach – układamy zimowe krzyżówki,
- Zabawy ruchowe ze śpiewem „Chodzi lisek”, „Kot i mysz”,
19.12.2016 - 22.12.2016
ŚWĘTA BOŻEGO NARODZENIA
Zadania:
- Tradycje, zwyczaje i obrzędy bożonarodzeniowe - dawniej i dziś,
- Wspólne śpiewanie kolęd - nauka wybranej kolędy przez dzieci,
-Wykonanie ozdób świątecznych,
- Swobodne wypowiedzi dzieci na temat przygotowań świątecznych w domach rodzinnych,
- Wykonanie kartki świątecznej wg. własnego pomysłu- praca plastyczna,
- Smakołyki bożonarodzeniowe – krzyżówka,
- Miłość i tolerancja - co oznaczają te słowa?,
- Układanie życzeń świątecznych i noworocznych,
- Wyjaśnianie pojęć ,,Wigilia, pasterka, opłatek,
- Czytanie fragmentów książki pt. ,, Święta w polskim domu”,
- Gry i zabawy ruchowe,
23.12.2016 – 01.01.2017
ZIMOWA PRZERWA ŚWIĄTECZNA
STYCZEŃ
02.01.2017 – 06.01.2017
WITAMY NOWY ROK - OTWIERAMY NOWY KALENDARZ
Zadania:
- Swobodne wypowiedzi dzieci na temat tradycji noworocznych,
-Wyszukiwanie w czasopismach dziecięcych przepowiedni na Nowy Rok,
- Zapoznanie z wierszem J. Kirsta „ Dwunastu braci”,
- Grupowe wykonanie kalendarza na nowy -2017 rok,
- Praca plastyczna – wykonywanie masek na bal karnawałowy,
- Wyszukiwanie przysłów i porzekadeł o Nowym Roku;
- Pogadanka na temat tego, co zrobić, aby być lepszym w Nowym Roku,
- Rozwiązywanie plątaninek z hasłem „Nowy Rok”,
- Zapoznanie z przysłowiami związanymi z poszczególnymi miesiącami,
- Taniec – gibaniec przy muzyce M. Jeżowskiej,
- Zabawy ortograficzne o tematyce zimowej,
- Przeglądanie czasopism dla dzieci, rozwiązywanie zagadek,
09.01. 2017 – 13.01.2017
POZNAJEMY KRAJE WIECZNEGO LODU I ŚNIEGU
Zadania:
- Zabawy na współpracę: „Rób tak, nie rób tak”, „ Nietoperz”,
- Eskimosi – mieszkańcy Arktyki – odnalezienie Arktyki na globusie, wypisanie informacji kojarzących się z Eskimosami,
- Poszukiwanie informacji o zwierzętach polarnych w czasopismach dziecięcych,
- Słuchanie fragmentu książki „Zaczarowana zagroda”- wypowiedzi dzieci o pingwinach,
- Wykonanie pingwina z bloku technicznego,
- Quiz wiadomości o śnieżnych zakątkach naszego globu,
- Praca z mapą i globusem – „Gdzie ukryła się Arktyka, Antarktyda i Grenlandia?,
- Zabawy naśladowcze- „Lis z jamy”, „Polowanie”,
16.01.2017 – 20.01.2017
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
Zadania:
- Niespodzianka dla babci i dziadka – praca plastyczna metodą wydzieranki i wyklejanki,
- Układanie zagadek dotyczących babci i dziadka,
- „Za co kochamy nasze Babcie i Dziadków ?”- wypowiedzi dzieci i zapisanie najciekawszych wypowiedzi na sercu wykonanym z bloku,
- Nauka piosenki „Babcia czarodziejka”,
- Rozwiązywanie rebusów dotyczących Dnia Babci i Dziadka,
- Przeglądanie czasopism dla dzieci,
- Gry i zabawy ruchowe „Woda, wiatr, ogień”, „Piłka parzy”,
- Pisanie życzeń dla Babci i Dziadka na przygotowanych laurkach,
- Kształtowanie uczucia szacunku, przywiązania i wdzięczności dla dziadków,
- Kształtowanie poczucia więzi międzypokoleniowej,
- Czytanie wierszy poświęconych dziadkom,
23.01.2017 – 27.01.2017
POZNAJEMY AUTORA NAJPIĘKNIEJSZYCH BAŚNI I BAJEK
- Baśnie J.Ch. Andersena - zapoznanie z sylwetka pisarza,
- Rozbudzenie zainteresowań czytelniczych,
- Kształtowanie postaw moralnych,
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i opowiadania wybranych baśni,
- Fikcja a rzeczywistość- swobodne wypowiedzi dzieci,
- Zimowe baśnie,
- Kształtowanie twórczej ekspresji i rozbudzanie wyobraźni plastycznej,
- Ulubiony baśniowy bohater, poznanie i ocena baśniowych postaci,
LUTY
30.01.2017 – 03.02.2017
LEGENDY I PODANIA LUDOWE
Zadania:
- Zapoznanie dzieci z terminem „legenda”,
- Poznanie sposobów przekazywania baśni ludowych (legend) z pokolenia na pokolenie,
- Poznanie legendy „O skarbniku” - omówienie wartości pieniądz,
- Poznanie legendy „O Królu Popielu”,
- Wykonanie myszy przy pomocy spinacza do bielizny – praca indywidualna,
- Poznanie legendy „O lwach z gdańskiego ratusza”- omówienie najważniejszych wydarzeń w legendzie,
- Zabawy ruchowe na sali „Ptaki do gniazd”, „Murarz”,
- Poznanie legendy „O smoku wawelskim, królu Kraku i szewczyku Skubie” oraz „O Bazyliszku”,
- Wypisanie najważniejszych informacji z poznanych legend i porównanie – praca w zespołach,
- Wykonanie smoka dowolną techniką,
06.02.2017 – 10.02.2017
BEZPIECZNA ZIMA
Zadania:
- Poznajemy rodzaje zimowych dyscyplin sportowych,
- Wykonanie albumu lub plakatu ze sportami zimowymi,
- Pogadanka na temat bezpieczeństwa w czasie ferii,
- Kolorowanie scenek obrazkowych na temat zachowań niepożądanych w czasie ferii,
- Słuchanie i śpiewanie znanych piosenek o zimie,
- Nauka wybranej piosenki pt. „ Kolorowy śnieg”,
- „Bałwanki„- praca plastyczna wykonana z płatków kosmetycznych,
- Jak spędzimy ferie? – dobre rady i przestrogi,
13.02.2017 – 26.02.2017
FERIE ZIMOWE
MARZEC
27.02.2017 – 03.03.2017
ŁAMIGŁÓWKI MĄDREJ SÓWKI
Zadania:
- Rozwiązywanie rebusów pod kierunkiem nauczyciela na temat „Jakie to drzewa ?”,
- Układanie zdań z poznanymi wyrazami. – Jakie zwierzęta ukryły się w słowach ? – wspólne łamanie głowy,
- Nauka piosenki „ Polka – fasolka”,
- Układanie krzyżówek o tematyce wiosennej – praca w grupach zadaniowych,
- Łamigłówki matematyczne – praca w parach.
- Przeglądanie czasopism dziecięcych,
- Gry i zabawy ruchowe,
- Utrwalenie piosenki „ Polka – fasolka”- śpiew grupowy,
- Indywidualne układanie rebusów,
- Zabawa w kalambury,
06.03.2017 – 10.03.2017
ŚWIĘTO WSZYSTKICH KOBIET
Zadania:
- Poznanie wierszy tematycznych D. Gellnerowej „W święto kobiet”, J. Kerna „Wiersz na dzień kobiet”,
- Rozmowa na temat „Dlaczego obchodzimy to święto?”,
- Zawody wykonywane przez kobiety – rozmowa kierowana,
- Projektowanie i wykonanie kwiatów z bibuły - barwna kompozycja z okazji święta kobiet,
- Sylwetki sławnych kobiet – dopasowanie nazwisk do imion,
- Kto jest dżentelmenem a kto damą – zasady dobrego zachowania względem kobiety,
- Przeglądanie czasopism dziecięcych – rozwiązywanie zagadek i rebusów,
- Słuchanie piosenek M. Jeżowskiej – pląsy przy muzyce,
- Nauka słów i melodii piosenki „ Marzenia się spełniają”,
13.03.2017 – 17.03.2017
POZNAJEMY KOSMOS
Zadania:
- Oglądanie zdjęć i ilustracji przedstawiających kosmos,
- Zapoznanie dzieci z układem planetarnym, postaciami pierwszych kosmonautów,
- Czytanie informacji o lotach w kosmos, pobycie na księżycu,
- Wyjaśnianie pojęć: gwiazdy, planety, czarna dziura i innych,
- Praca plastyczna pt. ,,Rakietą w kosmos”,
- Zabawy integracyjne,
- Gry drużynowe na boisku szkolnym,
- Wzbogacanie słownictwa dzieci,
- Zabawy ruchowe ,,Sałatka owocowa”, ,,Krzesełka”,
20.03.2017 – 24.03.2017
ŻEGNAJ ZIMO WITAJ WIOSNO
Zadania:
- Zapoznanie z wierszem J. Brzechwy „Wiosenne porządki”- układanie odpowiedzi na pytania do tekstu,
- Pierwsze wiosenne kwiatki (przebiśniegi, krokusy, śnieżynki, zawilce) – praca plastyczna,
- Wykonanie wiosennej dekoracji w sali,
- Układanie opowiadania z rozsypanki zdaniowej pod tytułem „Znaki wiosny”,
- Nauka piosenki „ Idzie wiosna”,
- Nowalijki – pierwsze wiosenne warzywa- jakie są ich wartości odżywcze?,
- Wspólne układanie krzyżówki o nowalijkach,
- Rozmowa o zwyczaju topienia Marzanny – znaczenie tego obrzędu,
- Gry i zabawy integracyjne,
27.03.2017 – 31.03.2017
PROMOCJA ZDROWIA
Zadania:
- Rozmowa na temat „Dlaczego należy dbać o zdrowie ?”,
- Słuchanie piosenki „Witaminki” i „Śnieżnobiały uśmiech”,
- Rozwiązywanie zagadek o tematyce zdrowotnej,
- Praca pielęgniarki szkolnej – czy jest ważna ? - burza mózgów,
- Recepta na ciszę - wypisanie przyczyn hałasu w świetlicy, tworzenie recepty na ciszę podczas pobytu w świetlicy.
- Nauka piosenki „ Śnieżnobiały uśmiech”,
- Wykonanie plakatu grupowego na temat zdrowego odżywiania,
- Zapisanie wskazówek dla dzieci dotyczących higieny odpoczynku po lekcjach,
KWIECIEŃ
03.04.2017 – 07.04.2017
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
Zadania:
- Poznanie kontynentów – praca z atlasem i globusem,
- Przyklejanie kontynentów na przygotowaną mapę świata,
- Europa – odszukanie kontynentu na globusie,
- Poznanie krajów europejskich sąsiadujących z Polską,
- Wykonanie pracy plastycznej – „Polska i jej sąsiedzi”,
- Unia Europejska – co to takiego?- kraje wchodzące w skład UE ,
- Praca w grupach – skojarzenia dotyczące: Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch i Niemiec,
- Poznanie zabawy „Ambasador”,
- Flaga Unii Europejskiej – omówienie jej wyglądu i symboliki,
- Wykonania flagi Unii Europejskiej – techniką dowolną,
- Czytanie ciekawostek z czasopism dziecięcych,
- Quiz wiadomości o krajach europejskich,
- Zabawy i gry skoczne „Koguciki”, „Wyścigi koziołków”.
10.04.2017 – 12.04.2017
TRADYCJE WIELKANOCNE
Zadania:
- Zapoznanie z tradycjami i obrzędami wielkanocnymi (święcenie palemek, malowanie pisanek, świąteczne śniadanie) na podstawie tekstu „Wielkanoc na wsi”,
- Nauka piosenki pt. „Pisanki”,
- Poznanie nazw jaj wielkanocnych (kraszanki, pisanki, skrobanki, malowanki, naklejanki),
- Praca plastyczna – wirujące pisanki,
- Szukanie i czytanie ciekawostek na temat Świąt Wielkanocnych w czasopismach i książkach dziecięcych,
- Kolorowanie obrazków świątecznych, dekoracja sali.
- Quizy i zagadki wiosenno-wielkanocne,
13.04.2017 – 18.04.2017
WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA
19.04.2017 – 21.04.2017
WIOSNA ACH TO TY!
Zadania:
- Wyjście do pobliskiego parku - szukanie oznak wiosny,
- Wykonanie wiosennych drzewek – wycinanka z kolorowych gazet,
- Rozwiązywanie zagadek i rebusów o tematyce wiosennej - praca w grupach,
- Wspólne układanie listy prac wykonywanych wiosną na działkach i ogródkach – burza mózgów,
- Kolorowanie obrazków wiosennych,
- Malujemy Panią Wiosnę przy muzyce „Wiosna, ach to ty!” M. Grechuty- technika kolażu,
- Rozwiązywanie łamigłówek matematycznych,
24.04.2017 – 28.04.2017
MAJOWE ŚWIĘTA
Zadania:
- Rozmowa na temat minionych świąt narodowych 1 i 3 maja,
- Dlaczego je obchodzimy? Wyrabianie pozytywnego stosunku do kraju, w którym mieszkamy,
- Wiersz „Czyje to święto? 1 Maja ?”,
- Nasze symbole narodowe – godło i flaga,
- Wykonanie płaskorzeźby godła - wyklejanie plasteliną,
- Gołąb – symbol pokoju. Odrysowanie od szablonu, wycięcie i łączenie elementów ptaka,
- Słuchanie piosenek patriotycznych,
MAJ
04.05.2017 – 05.05.2017
KSIĄŻKA NASZYM PRZYJACIELEM
Zadania:
- Książka dawniej i dziś – burza mózgów,
- Wprowadzenie elementów wiedzy o książce,
- Moja ulubiona książka - jak powstaje książka – jej struktura i budowa,
- Wyjaśnienie pojęć: druk, autor, pisarz, ilustrator, okładka, ilustracja,
- Zabawy ruchowe na sali „Wiewiórki do dziupli” i „Piłka parzy”,
- Dlaczego warto czytać książki? Różnice pomiędzy czytaniem książek a oglądaniem filmu - rozsypanka wyrazowa,
- Wykonanie zakładki do książki,
- W świecie baśni braci Jakuba i Wilhelma Grimm- zapoznanie z wybraną przez dzieci baśnią,
- Prezentacja przez dzieci swoich ulubionych książek,
- Rozmowa na temat szanowania książek. Wizyta w bibliotece szkolnej,
08.05.2017 – 12.05.2017
DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO
Zadania:
- Rozmowa na temat konieczności ochrony środowiska,
- Przyczyny zatruwania wód, powietrza i gleby (ścieki przemysłowe i ścieki z gospodarstw domowych, dym z kominów, wysypiska śmieci),
- Rośliny i zwierzęta chronione w Polsce – praca z albumami zwierząt,
- Próba odpowiedzi na pytanie „Dlaczego niektórym roślinom i zwierzętom w Polsce grozi wyginięcie?”,
- Rysunek wybranej rośliny lub zwierzątka chronionego,
- Próba wspólnej definicji pojęcia EKOLOGIA,
- Zapoznanie i śpiewanie piosenki M. Jeżowskiej „Moja planeta”,
- Śpiewanie piosenki „Moja planeta” .Wykonanie plakatów do piosenki – malowanie farbami plakatowymi,
- Gry i zabawy na boisku szkolnym,
15.05.2017 – 19.05.2017
DNI TEATRU I TAŃCA
Zadania:
- Kto jest kim w teatrze? (reżyser, dramaturg, scenarzysta, garderobiany, sufler, realizator dźwięku, operator światła),
- Rodzaje teatrów – lalkowy, aktorski, muzyczny, pantomimy, cieni, muzyczny - utrwalenie rodzajów poprzez odgrywanie scenek,
- Jak się ubrać do teatru? – rozmowa swobodna z dziećmi,
- Teatralny savoir – vivre, czyli jak się zachować w teatrze,
- Ćwiczenia w zapamiętywaniu „Czego brakuje?” – zapisywanie przedmiotów w ich pierwotnej kolejności,
- Poznanie na ilustracjach rodzaju lalek teatralnych (pacynka, marionetka, kukiełka , lalka cieniowa, jawajka),
- Wykonanie kukiełki teatralnej różnymi technikami,
- Z wizytą w teatrze – odgrywanie scenek rodzajowych metodą dramy,
- Wspólne przygotowanie inscenizacji wiersza J. Brzechwy „Na straganie”,
- Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu,
22.05.2017 – 26.05.2017
DZIEŃ MATKI
Zadania:
- Zapoznanie z wierszami „Obrazek dla mamy” i „Dla Ciebie mamo”,
- Wypowiedzi na temat „Dlaczego kocham swoją mamę ?”,
- Moja mama – malowanie plakatówkami portretu swojej mamy,
- Zaprojektowanie i wykonanie upominku dla mamy z okazji jej święta,
- Poznanie piosenki M. Jeżowskiej „A ja wolę moją mamę..”,
- DZIEŃ MATKI – wykonanie laurki z okazji święta mam, pisanie życzeń,
- Przeglądanie czasopism dla dzieci, rozwiązywanie zagadek i rebusów,
- Zabawy ruchowe na boisku szkolnym,
CZERWIEC
29.05.2017 – 02.06.2017
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ DZIECKA
Zadania:
- Dzieci, ich prawa i obowiązki – burza mózgów,
- Nauka wiersza pt.: „Prawa ucznia” Marcina Brykczyńskiego,
- Zabawy dzieci w innych krajach – wypowiedzi uczniów na podstawie ilustracji. ”Moi koledzy z różnych stron świata”,
- DZIEŃ DZIECKA - gry i zabawy ruchowe, konkurencje sportowe,
- Pisanie listów do dzieci z innych krajów,
- Rozwiązywanie rebusów, zabawy logiczne,
- Nauka piosenki M. Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”,
- Słuchanie piosenki M. Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są”,
- „Mam czarodziejską moc” – drama (użycie werbalnych i pozawerbalnych środków przekazu),
- Praca plastyczna – czarodziejskie obrazki,
05.06.2017 – 09.06.2017
PODRÓŻE KSZTAŁCĄ
Zadania:
- Ciekawe miejsca w Polsce i zagranicą - poznanie ciekawych regionów Polski,
- Atrakcje górskich wycieczek. Pojezierze – cud natury,
- Podróż moich marzeń, poznanie najważniejszych zabytków i miejsc, które warto zobaczyć, - Jak pisać listy i kartki z wakacji,
- Wakacje na wsi, wakacje w mieście - propagowanie aktywnego spędzania wakacji,
- Poznanie walorów turystycznych kraju oraz naszego regionu,
- Gry i zabawy na boisku szkolnym,
- Wykonywanie pracy plastycznej pt. ,,Moje ulubione miejsce”- technika dowolna,
12.06.2017 – 16.06.2017
MOJA RODZINA – DZIEŃ OJCA
Zadania:
- Wypowiedzi dzieci na temat swoich rodzin i jej członków,
- Tworzenie drzewa genealogicznego swojej rodziny,
- „Mój tata jest...” – burza mózgów - zapisanie wypowiedzi dzieci na wielkim plakacie przedstawiającym tatę,
- Zawody wykonywane przez rodziców, ich znaczenie w życiu każdego z nas,
- Który zawód podoba Ci się najbardziej? – wypowiedzi dzieci,
- Wykonanie portretu taty z wykorzystaniem różnych materiałów,
- Jakie hobby ma mój tata – rozmowa z dziećmi,
- Gry i zabawy z piłką na boisku szkolnym np. „Piłka goni piłkę”, „Kolanko”,
- Zapoznanie z wierszem „Kocham go” T. Kubiaka,
- Wykonanie upominku dla taty. Redagowanie życzeń i zapisanie ich na karnecikach dołączonych do prezentów,
19.06.2017 – 23.06.2017
BEZPIECZNE WAKACJE
Zadania:
- Spotkanie z pielęgniarką szkolną – wskazówki na wakacje,
- Sposoby zachowania się w sytuacjach zagrożenia,
- „Giełda wakacyjnych pomysłów” – drama,
- Bezpieczne i rozsądne korzystanie z kąpieli słonecznych i wodnych – rozmowa,
- Zapoznanie z wierszem „Wakacje”,
- ,,Moje wakacyjne plany’’ – praca plastyczna,
- Słuchanie piosenki „Wędrówka”,
- Omówienie zachowań niepożądanych. Zasady bezpieczeństwa w podróży np. w pociągach, autokarach, na dworcach - rozmowa,
- Miłe i bezpieczne wakacje- dobre rady i przestrogi,
- UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2015/2016!