Szkoła Podstawowa nr 8 im. gen. Karola Rolow Miałowskiego

Plan pracy na rok szkolny 2014/2015

PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

 

 

WRZESIEŃ

01.09 – 05.09.2014

 

Zwyczaje i tradycje naszej świetlicy.

 

ZADANIA:

 

- uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2013/2014,

- przyjmowanie dokumentacji związanej z uczestnictwem dzieci w zajęciach

  dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych świetlicy szkolnej,

- serdeczne powitanie nowych uczestników świetlicy,

- zapoznanie dzieci z regulaminem świetlicy,

- kształtowanie umiejętności przestrzegania norm i współdziałania w grupie,

- integracja grupy poprzez wspólne zabawy,

- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za zasoby materialne świetlicy,

- kształtowanie nawyków dbania o czystość i estetykę swojego otoczenia.

 

08.09 – 12.09.2014

 

Wakacyjne wspomnienia.

 

ZADANIA:

 

- zabawa integrująca „Poznajmy się”, „Imię do imienia”,

- rozmowa na temat właściwego zachowania i higieny spożywania posiłków w stołówce,

- rozmowa z dziećmi na temat przeżyć wakacyjnych,

- praca plastyczna „Wakacyjna przygoda”,

- gry i zabawy ruchowe poznane podczas wakacji,

- nabywanie umiejętności poprawnego wysławiania się,

- śpiewanie piosenek poznanych podczas wakacji,

- oglądanie pamiątek z wakacji (zdjęcia, muszelki, widokówki, itp.),

- gry i zabawy na świeżym powietrzu.

 

 

 

 

15.09 – 19.09.2014

 

Przestrzeganie zasad ruchu drogowego.

ZADANIA:

 

- poznanie zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,

- wyjaśnienie przydatności kodeksu drogowego,

- tworzenie kodeksu pieszego,

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania niektórych znaków drogowych,

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania zagrożeń wynikających z zachowania dzieci na ulicy,

- rozwijanie wyobraźni przestrzennej,

- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa w drodze do szkoły,

- wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.

 

22.09 – 26.09.2014

 

Witamy jesień.

 

ZADANIA:

 

- uwrażliwienie na piękno jesiennego krajobrazu,

- rozpoznawanie podstawowych gatunków drzew po kształcie liści i owoców,

- świadome i intencjonalne oddziaływanie na rozwój mowy dzieci,

- rozwijanie wyobraźni i twórczej inwencji dzieci,

- organizowanie i planowanie wolnego czasu,

- swobodne wypowiedzi uczniów na temat piękna polskiej jesieni, zmian zachodzących jesienią w polu, w lesie, w sadzie,

- kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie,

- praca plastyczna pt. ”Pejzaż jesienny” – technika dowolna,

- gry i zabawy z piłka. Nauka zabawy „Piłka parzy”.

 

WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK

29.09 – 03.10.2014

 

Dbamy o zdrowie.

 

ZADANIA:

 

- omówienie konieczności dbania o zdrowie oraz sposobu zachowania czystości ciała i estetycznego wyglądu, a także higieny przygotowywania posiłków,

- opracowanie regulaminu postępowania zdrowego człowieka na podstawie własnych doświadczeń oraz informacji zdobytych z różnych źródeł (encyklopedia, czasopisma);

- wydzieranka z kolorowego papieru – „ubieranie” narysowanych postaci w zależności od pory roku,

- nauka piosenki pt. „Witaminki”,

- zabawy ruchowe przy muzyce,

- zabawy ruchowe na świeżym powietrzu – tor przeszkód z wykorzystaniem różnorodnych przyborów sportowych.

 

 

 

 

 

 

06.10 – 10.10.2014

 

Nasze zachowanie.

 

ZADANIA:

 

 

- układanie haseł o grzeczności,

- poznanie nowych form grzecznościowych wobec osób starszych i rówieśników,

- stwarzanie możliwości „wchodzenia” w role jako uczestnika dramy,

- kształtowanie umiejętności pracy w grupach,

- zabawy ruchowe przy muzyce – reagowanie na zmiany tempa utworu,

- zabawy ruchowe – „Stary niedźwiedź”, „Wiewiórki do dziupli”,

- gimnastyka w rytm muzyki.

 

13.10 – 17.10.2014

 

Dzień Edukacji Narodowej. Poczta i jej pracownicy.

 

ZADANIA:

 

- rozmowa na temat, kto i dlaczego pracuje w szkole – wyrażanie szacunku dla wszystkich pracowników szkoły,

- Karty z życzeniami – pastelowy obrazek,

- praca plastyczna (karykatura) – „Moja Pani”,

-, jaką drogę musi przejść list od nadawcy do adresata – swobodne wypowiedzi dzieci,

- poczta dawniej i dziś – poznajemy historię powstania i funkcjonowania Urzędu Pocztowego,

- projekcja filmu animowanego – „Listonosz Pat”,

- projektujemy swój własny znaczek pocztowy,

- wycinanie i sklejanie koperty na listy,

- ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce pojedynczo i w parach,

- zabawy i gry rzutne „Rzut do celu”, „Podbijanie balonika”.

 

20.10 – 24.10.2014

 

Zwierzęta wokół nas.

 

ZADANIA:

 

- wspólna rozmowa na temat zwierząt żyjących w naszej okolicy, w lasach i na polach,

- zwierzęta, które znamy – rozwiązywanie i tworzenie krzyżówek, zagadek, rebusów,

- rozmowa na temat zwierząt domowych oraz sprawowania nad nimi opieki; cechy dobrego      opiekuna,

- wydzieranka z kolorowego papieru wybranego zwierzątka,

- zwierzęta egzotyczne – praca z atlasem,

- nauka piosenki N.Kukulskiej pt.: „Puszek, okruszek”,

- poznanie wiersza J.Brzechwy pt. „Zoo”,

- praca plastyczna do wysłuchanego wiersza,

- naśladowanie ruchów zwierząt – zabawa ruchowa,

- projekcja filmu pt.”Doktor Dolittle i jego zwierzęta”.

 

 

27.10 – 31.10. 2014

 

„Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą”.

 

ZADANIA:

 

- rozmowa na temat zwyczajów związanych ze świętem zmarłych. Czytanie tekstu Łukasza Klesyka pt. „1 Listopada”,

- zapoznanie dzieci z treścią wierszy Władysława Broniewskiego „Zaduszki” oraz Hanny Łachockiej „Płoną świeczki” – określenie nastroju wierszy,

- swobodne wypowiedzi na temat „Jak spędzamy dzień 1 listopada” – wypowiedzi na temat nastroju, jaki towarzyszy spotkaniu przy mogiłach,

- wyjaśniamy pochodzenie święta Halloween,

- „Mój kostium na bal Halloween” – praca plastyczna dowolną techniką,

- wyjaśnienie symboliki Grobu Nieznanego Żołnierza,

- słuchanie czytanego przez nauczyciela wiersza, pt.”Płoną znicze”,

- chryzantema wydzierana z kolorowego papieru,

- zabawy: „Głuchy telefon”, „Ciepło-zimno”, „Siała baba mak”.

 

LISTOPAD

03.11 – 07.11.2014

 

Hobby – lekarstwo na nudę.

 

ZADANIA:

 

- rozmowa kierowana: Co to jest hobby?

- swobodne wypowiedzi dzieci na temat swoich zainteresowań,

- „Bank pomysłów” – wykonanie w formie pracy plastycznej sposobów na spędzenie wolnego czasu (technika dowolna),

- śpiewamy ulubione piosenki – konkurs karaoke,

- bawimy się w teatr – próby przedstawienia swojego hobby za pomocą pantomimy,

- słuchanie bajek z płyt CD,

- zabawy taneczno – ruchowe.

 

 

10.11 – 14.11.2014

 

Barwy mojej ojczyzny.

 

ZADANIA:

 

- wprowadzenie do tematu – przedstawienie symboli narodowych na podstawie wiersza Cz.Janczarskiego „Barwy ojczyste oraz W.Chotomskiej „Dzień dobry biały ptaku”,

- słuchanie legendy „O Lechu, Czechu i Rusie”,

- przybliżenie historii powstania hymnu narodowego oraz jego nauka,

- redagowanie okolicznościowej gazetki – wyszukiwanie informacji w czasopismach dziecięcych,

- techniką kuleczek wykonanie flagi Polski lub godła – do wyboru (wypełnienie wcześniej przygotowanego szablonu),

- zajęcia relaksacyjne,

- zabawy ruchowe: „Gąski, gąski do domu”, „Powódź”, „Pająk i muchy”.

 

17.11 – 21.11.2014

 

Szaruga jesienna na wesoło.

 

ZADANIA:

 

- czy jesień da się lubić? – porównywanie cech złotej jesieni i szarugi jesiennej,

- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie przed rozpoczęciem zimy,

- pogadanka na temat zbierania jesiennych plonów i ich przechowywania w okresie zimy,

- lepienie z plasteliny zwierząt leśnych i ich domów,

- przypomnienie znanych piosenek o jesieni,

- spacer wokół szkoły – obserwacja listopadowej aury,

- jesień w sadzie i ogrodzie – technika dowolna,

- zabawy ruchowe naśladujące zwierzęta,

- gry planszowe według uznania,

- zabawy i gry skoczne: „Walka kogutów”, „Berek skakany”.

 

24.11 – 28.11.2014

 

Grzeczność, na co dzień. Andrzejkowe wróżby.

 

ZADANIA:

 

- pogadanka na określony temat – wykorzystanie opowiadania „Czarodziejskie słowo”,

- przygotowanie tablicy ze słowami grzecznościowymi MOJE CZARODZIEJSKIE SŁOWA,

- nauka piosenki „Dyscyplina” z płyty Akademia Pana Kleksa,

- co wiemy o tradycji i zabawach andrzejkowych – pogadanka,

- praca plastyczna „Andrzejkowy wieczór” – technika dowolna,

- sporządzenie listy najciekawszych wróżb,

- mój ulubiony zespół muzyczny – słuchanie piosenek wybranych przez uczniów,

- gry planszowe, układanie puzzli,

- słuchanie muzyki relaksacyjnej.

 

GRUDZIEŃ

01.12 – 05.12.2014

 

Grudniowe tradycje: barbórka, mikołajki.

 

ZADANIA:

 

- skarby spod ziemi – rozmowa o trudnej pracy górników,

- poznajemy legendy śląskie na podstawie książki: „Miedziana lampa”,

- praca plastyczna „Praca górnika”,

- rozmowa na temat znanych dzieciom i kultywowanych w polskich domach tradycji mikołajkowych,

- czytanie baśni o Św. Mikołaju,

- poznajemy Finlandię – kraj Świętego Mikołaja,

- pisanie listu do Św. Mikołaja z prośbą o prezenty,

- mikołajkowe witraże – kolorowanki,

- zabawy i gry skoczne: „Piłka patrzy” oraz „Gorąca kula”.

 

08.12 – 12.12.2014

 

W co się bawić, gdy na dworze jest biało.

 

ZADANIA:

 

- rozmowa na temat zainteresowań i zamiłowań dzieci, działań chętnie podejmowanych przez dzieci w domu i świetlicy,

- pogadanka na temat zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw zimowych,

- słuchanie utworu muzycznego: „Cztery pory roku – Zima” Vivaldiego – pobudzenie wyobraźni dziecięcej,

- kraina Śnieżnej Pani – technika dowolna,

- dekorujemy świetlicę akcentami zimowo – świątecznymi,

- nauka piosenki „Pada śnieg”,

- zabawy na kojarzenie brzmienie i ruch,

- zabawa inscenizacyjna – naśladowanie ruchem ciała padającego śniegu,

- gry planszowe według uznania,

- zabawy przy muzyce.

 

15.12 – 19.12.2014

 

Radosne Święta Bożego Narodzenia.

 

ZADANIA:

 

- święta w moim domu – rozmowa na temat przygotowań do bożonarodzeniowych świąt,

- prezentacja wiersz Jadwigi Hockubo „Wigilia”,

- słuchanie kolęd i pastorałek w wykonaniu Arki Noego,

- obrazek świąteczny – rysowanie kredkami według pomysłu dzieci,

- wyjaśnienie pojęć: wigilia, pasterka, opłatek,

- redagowanie prostych życzeń pełnych serdeczności,

- wspólne śpiewanie polskich kolęd: „Lulajże Jezuniu”, „Dzisiaj Betlejem”,

- „Tropiciele”, „Rzut kulą na odległość”- zabawy na śniegu (w zależności od warunków pogodowych),

- przegląd prasy dziecięcej,

- przygotowanie świątecznej gazetki.

 

22.12.2014 – 01.01.2015

Zimowa przerwa świąteczna

 

STYCZEŃ

02.01.2015

 

Otwieramy nowy kalendarz.

 

ZADANIA:

 

- rozmowa na temat tradycji noworocznych w oparciu o doświadczenia dzieci,

- układanie puzzli.

 

05.01 – 09.01.2015

 

Kolorowy karnawał.

 

ZADANIA:

 

- czytanie tekstów: „Jak pory roku grały w berka” Władysława Zawistowskiego oraz „Bracia miesiące” Ewy Szelburg – Zarębiny,

- wykonanie maski karnawałowej,

- tradycje noworoczne w innych krajach,

- zabawy ruchowe przy muzyce z płytoteki świetlicowej,

- zabawy w grupach – wdrażanie do zgodnej zabawy,

- zabawy przy muzyce: „Krzesło”, „Co to za piosenka?”

 

12.01 – 16.01.2015

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

ZADANIA:

 

- pogadanka z aktywnym udziałem dzieci na temat „Rola Babci i Dziadka w życiu każdego z nas”,

- Portret Babci i Dziadka,

- wykonanie laurki okolicznościowej techniką dowolną,

- nauka piosenki „Babcia – wróżka”,

- zabawy ruchowe ze śpiewem, pląsy, śpiew indywidualny i grupowy,

- kalambury – odgadywanie nazw rzeczy, sytuacji, tytułów bajek, filmów, itd.,

- zabawy i gry z mocowaniem,

- gry stolikowe – różne.

 

FERIE ZIMOWE

19.01 – 01.02.2015

 

 

 

 

 

 

LUTY

02.02 – 06.02.2015

 

Dbamy o zwierzęta i ptaki w czasie zimy.

 

ZADANIA:

 

- wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do zwierząt i ptaków zimą – gotowość w niesieniu im pomocy,

- poszerzenie wiedzy na temat gatunków zwierząt i ptaków,

- praca plastyczna „Jak pomagam bezdomnym zwierzętom”,

- nauka piosenki „Bo ja mam psa”,

- próby naśladowania odgłosów różnych gatunków ptaków,

- jaka to melodia? – quiz muzyczny,

- budujemy domy i pałace z klocków,

- zabawy integracyjne: „Powiedz coś miłego koledze”.

 

 

 

 

09.02 – 13.02.2015

 

Zima w krainie baśni.

 

ZADANIA:

 

 

- Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła – czy zimę da się lubić? – pogadanka,

- rozmowa z dziećmi na temat ulubionych zabaw zimowych,

- „Dziewczynka z zapałkami” – wysłuchanie baśni z płyty CD,

- inscenizacja wybranego fragmentu baśni „Dziewczynka z zapałkami”,

- „Pani Zima” – praca plastyczna z wykorzystaniem pasty do zębów,

-  nauka piosenki „Zima”,

- śpiewamy piosenki zimowe,

- taneczne ABC – zabawy taneczne,

- słuchanie ulubionej muzyki przez dzieci.

 

16.02 – 20.02.2015

 

Moje miasto - Oława

 

ZADANIA:

- rozmowa na temat położenia geograficznego Oławy. Umiejscowienie jej na mapie Polski,

- gromadzenie materiałów na temat historii naszego miasta,

- praca plastyczna „Uroki mojego miasta”

- dbamy o estetyczny wygląd świetlicy oraz ład i porządek w kąciku zabaw,

- naprawa gier świetlicowych (sklejanie pudełek, segregacja klocków, itp.),

- ćwiczenia i zabawy rytmiczne: „Karuzela”, „Pociąg z krzeseł”,

- rozwiązywanie krzyżówek i rebusów,

- słuchanie muzyki relaksacyjnej i odprężającej,

- gry i zabawy stolikowe.

 

 

23.02 – 27.02.2015

 

A to mój kraj Polska.

 

ZADANIA:

 

- oglądanie mapy naszego kraju – omówienie różnorodności krajobrazowej,

- poznanie legend: „Jak Krak zbudował Kraków”, „Jak myszy zjadły Popiela”,

- wykonanie ilustracji do jednej z legend,

- przysłowia ludowe – interpretacja znaczeń,

- nasze rękodzielnictwo ludowe – zróbmy, co potrafimy – technika ludowa,

- słuchanie piosenek i przyśpiewek ludowych,

- szarady i kalambury – rozrywki umysłowe,

- zabawy zręcznościowe,

- zabawy ruchowe przy muzyce.

 

MARZEC

02.03 – 06.03.2015

 

 

Święto Kobiet.

 

ZADANIA:

 

- słynne kobiety w literaturze, sporcie, sztuce – pogadanka,

- czytanie i omówienie treści i nastroju wiersz „Dzień 8 marca”,

- kobiety w dziejach – rozmowa na temat roli kobiet na przestrzeni wieków. Próby ustalenie - - zmian, jakie zachodzą – rola kobiet w domu i społeczeństwie,

- „Kwiaty dla naszych kobiet” – technika dowolna,

- zawody wykonywane przez kobiety – rozmowa kierowana,

- rebusy i krzyżówki tematyczne,

- zabawy i gry orientacyjno – porządkowe: „Wytrącenie z równowagi”, „Dokończ słowo”,

- gry planszowe, układanie klocków, puzzli,

- wideoteka młodego człowieka – projekcja bajek i filmów dla dzieci,

- zabawy ruchowe przy muzyce.

 

09.03 – 13.03.2015

 

Moje zdrowie

ZADANIA:

 

- rozmowa z dziećmi na temat pracy pielęgniarki szkolnej,

- spotkanie z pielęgniarką szkolną. Pogadanka na temat przestrzegania zasad higieny oraz zdrowego odżywiania,

- przypomnienie piosenki „Mydło lubi zabawę” – omówienie treści piosenki, zwrócenie uwagi na higienę osobistą i znaczenie aktywnego wypoczynku,

- praca plastyczna do wyboru: „Aktywnie wypoczywam”, „Jem zdrowo”,

- scenka dramowa „Zjadł za dużo chipsów łakomczuszek i teraz boli go…”

- „W zdrowym ciele, zdrowy duch” – wspólna gimnastyka,

- dbaj o swoje zdrowie – zbiorowe wykonanie plakatu,

- wykonanie gazetki tematycznej,

- przypomnienie norm i zasad poprawnego zachowania w świetlicy,

- zabawy ruchowe i rytmiczne przy muzyce.

 

 

16.03 – 20.03.2015

 

Wiosna – pora radosna.

 

ZADANIA:

 

- rozmowa z dziećmi „wszystko na temat wiosny” – poznajemy symptomy tej pory roku: zachowanie ptaków, roślin, zwierząt, ludzi, prace wiosenne,

- słuchanie nagrań – „Głosy ptaków”,

- w marcu jak w garncu – poznajemy wiosenne przysłowia,

- „Radosna wiosna” – rysunek dowolna,

- poznanie słów i melodii piosenki: „Wiosna” zespołu Skaldowie,

- naśladowanie ruchem zmian pogody: słonce, deszcz, burza i wiatr,

- projektowanie ogrodu – lepienie z plasteliny owoców, warzyw i kwiatów,

- gry planszowe,

- słuchanie piosenek o wiośnie.

 

23.03 – 27.03.2015

 

Powrót skrzydlatych przyjaciół.

 

ZADANIA:

 

- obserwacja zmian w przyrodzie zachodzących wiosną, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmiany w świeci ptaków,

- rola ptaków w ekosystemie,

- zapoznanie z treścią wiersza J. Tuwima „Ptasie radio”,

- „Ptaki” – kompozycja przestrzenna,

- wiosenny spacer – szukanie znaków wiosny,

- zabawa ze śpiewem – „Nie chcę Cię”,

- zabawy integrujące grupę,

- gry i zabawy stolikowe.

 

 

 

 

 

 

MARZEC/KWIECIEŃ

30.03 – 01.04.2015

 

Przy pięknym stole.

 

ZADANIA:

 

- czytanie fraszek Tadeusza Frangrata pt. „Pisanki”, „O babie”, „W  dyngus”,

- rozmowa na temat różnorodnych zwyczajów związanych ze Świętem Wielkanocnym,

- przygotowanie kart świątecznych – technika dowolna,

- zabawa bieżna „Jastrząb, kura i pisklęta”,

- gry i zabawy stolikowe.

 

Wiosenna przerwa świąteczna

02.04 – 07.04.2015

 

08.04 – 10.04.2015

 

Wiosna, ach to Ty!

 

ZADANIA:

 

- jak spędziliśmy Święta Wielkanocne? – dzielenie się wspomnieniami, swobodne wypowiedzi dzieci,

- wiosenny dzień relaksu i spokoju – rozmowa kierowana, swobodne wypowiedzi dzieci,

- recepta na wiosenną ciszę – omówienie przyczyn hałasu w świetlicy,

- tworzenie recepty na ciszę podczas pobytu w świetlicy – zapisywanie pomysłów na dużym papierze,

- kolorowanie wiosennych obrazków,

- słuchanie muzyki dziecięcej o tematyce wiosennej.

 

 

 

 

13.04 – 17.04.2014

Lubimy czytać książki.

 

ZADANIA:

 

- poznajemy historię pisma, książki i prasy – spotkanie z nauczycielem bibliotekarzem,

- zabawa relaksacyjna – „taniec książką na głowie”,

- rozmowa na temat „Co nam daje obcowanie z książką?”,

- baśniowy świat „Śpiąca królewna”, „Kopciuszek”, „Sindbad”,

- wykonanie ilustracji do jednej z przeczytanych bajek,

- zaprojektowanie i wykonanie zakładki do książki – technika dowolna,

- ulubiony bohater z książki – praca plastyczna,

- śpiewanie piosenek o bohaterach baśniowych,

- słuchanie nagrań baśni i bajek,

- zabawy ogólnorozwojowe.

20.04 – 24.04.2015

 

Światowy Dzień Ziemi.

 

ZADANIA:

 

- Dzień Ziemi – swobodne wypowiedzi dzieci na temat szacunku do naszej planety,

- „Śmieci mniej, ziemi lżej” – pogadanka kierowana na temat segregacji śmieci,

- „Kapitan Planeta i Planetarianie” – film animowany dla dzieci,

- projektowanie i wykonanie plakatu – „Ziemia – moja planeta”,

- „Ekoludek” – modelowanie w plastelinie,

- „Nasza Ziemia” – nauka słów i melodii piosenki M. Jeżowskiej.

 

KWIECIEŃ/MAJ

27.04 – 01.05.2015

 

Majowe święta.

 

ZADANIA:

 

- upowszechnienie wiedzy na temat świąt obchodzonych w maju,

- „Barwy majowe” – wykonanie biało – czerwonych chorągiewek,

- „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – postaci państwa polskiego, barwy narodowe, godło, granice – pogadanka,

- z wizytą w krajach Unii Europejskiej – wędrówki po wybranych krajach z globusem, atlasem i zdjęciami,

- śpiewamy piosenki z czterech stron świata,

- poznajemy tańce innych narodów,

- podróż we wszechświecie – praca plastyczna techniką dowolną.

 

 

04.05 – 08.05.2015

 

 

Nasi rodzice pracują.

ZADANIA:

 

- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat zawodów i pracy rodziców,

- zabawa dydaktyczna – połącz przedmiot z zawodem,

- czytanie książeczki Cz.Janczarskiego: „Jak Wojtek został strażakiem”,

- kim będę, kiedy dorosnę – rozmowa kierowana, luźne wypowiedzi dzieci,

- zabawa ruchowa przedstawiająca różne zawody w wykonaniu dzieci,

- kim będę, kiedy dorosnę – rysunek kredkami,

- układanie, klocków, puzzli,

- zabawy przy muzyce,

- zabawy ogólnorozwojowe na boisku szkolnym.

 

 

 

11.05 – 15.05.2015

 

Sport to zdrowie.

 

ZADANIA:

 

- rozmowa na temat znaczenia ruchu w życiu dziecka – swobodne wypowiedzi dzieci na określony temat,

- ułożenie listy zasad, jakie obowiązują przy wszelkiego rodzaju zabawach ruchowych,

- praca plastyczna „Ja jako sportowiec”,

- zabawy relaksacyjne przy muzyce,

- wyjaśnienie tradycji i jej  pochodzenia oraz organizowania Igrzysk Olimpijskich,

- poznanie polskich złotych medalistów (zdjęcia, artykuły, itp.).

 

18.05 – 22.05.2014

Nasze dzieci.

 

ZADANIA:

 

- zapoznanie z życiem i wyglądem dzieci z różnych stron świata,

- podkreślenie znaczenia przyjaźni międzynarodowej,

- zachęcenie do koleżeństwa, wzajemnej pomocy i życzliwości podczas zabaw,

- dzieciństwo bez przemocy – rozmowa na temat relacji między rodzicami a dziećmi,

- „Moje ulubione zabawki” – praca plastyczna,

- zabawa w kalambury,

- projektujemy własne zabawki i nadajemy im nazwy,

 

 

 

25.05 – 29.05.2015

 

Życzenia dla mamy i taty.

 

ZADANIA:

 

- rozmowa na temat więzi dzieci z matką i ojcem, miłość do rodziców,

- pogłębienie szacunku dla rodziców i osób starszych,

- kształtowanie uczuć miłości i przywiązania do rodziców,

- czytanie wierszy poświęconych Dniu Matki i Ojca,

- wykonanie ilustracji do wybranego wiersza,

- praca plastyczna – „Ja upominek moja rodzina”,

- upominek dla mamy – laurka,

- kwiaty dla taty- papieroplastyka,

- słuchanie piosenek związanych z mamą,

- zabawy ogólnorozwojowe na boisku szkolnym.

 

 

 

 

CZERWIEC

01.06 – 05.06.2015

 

Wszystkie dzieci nasze są.

 

ZADANIA:

 

- wszystkie dzieci nasze są – rozmowa na temat dzieci różnych narodowości,

- nauka słów piosenki M.Jeżowskiej pt. ”Wszystkie dzieci nasze są”,

- znam swoje prawa i szanuje prawa innych – zapoznanie z fragmentami Konwencji Praw Dziecka,

- projekt plakatu pt.”Kolorowe dzieci”,

- dzieci z różnych stron świata – kompozycja z wyobraźni – pastele, kredki,

- zabawy z różnych stron świata,

- dzień bajkowy – projekcje bajek wybranych przez dzieci,

- piosenki o dzieciach i dla dzieci,

- gry i zabawy na świeżym powietrzu.

 

08.05 – 12.06.2015

 

Jestem turystą,

 

ZADANIA:

 

- próby określenia, kim jest turysta,

- rozmowy na temat zasad kulturalnego i bezpiecznego zachowania się podczas uprawiania turystyki,

- wypowiedzi dzieci na temat zakątków naszego kraju – gdzie byłam i co widziałam,

- zabawa w „biuro podróży”, wymyślanie nazwy biura, przygotowanie oferty turystycznej, rysowanie pięknego zakątka i tworzenie wypowiedzi zachęcających do zwiedzania,

- zapoznanie dzieci z różnymi formami spędzania czasu wolnego,

- wskazanie miejsc turystycznie atrakcyjnych w naszym kraju,

- odrysowywanie konturu mapy Polski z zaznaczeniem miejsc znanych i ważnych,

- malowanie najpiękniejszego miejsca w naszym kraju,

- zabawy na kojarzenie brzmienia i ruchu: „Zatańcz z nami raz i dwa”, „Kolorowo wokół nas”,

- nauka wakacyjnych i letnich piosenek.

 

15.06 – 19.06.2015

 

Kolorowe lato.

 

ZADANIA:

 

- mój przepis na lato – praca zespołowa,

- przypominamy letnie i wakacyjne piosenki,

- mój ulubiony kolor – farby,

- łączenie kolorów – barwy zimne i ciepłe,

- różnego rodzaju kolorowanki – kolorowanie dowolną techniką,

- zabawy z piłką na świeżym powietrzu,

- zabawy gimnastyczne przy muzyce,

- zabawy relaksujące.

 

22.06 – 26.06.2015

 

Bezpieczne wakacje.

 

ZADANIA:

 

- jak chciałbym spędzić wakacje – swobodne wypowiedzi,

- jak bezpiecznie podróżować? – rozmowa kierowana,

- pogadanka na temat bezpieczeństwa podczas wypoczynku letniego,

- praca plastyczna „Wakacyjna podróż” – wykorzystanie elementu pocztówki w celu stworzenia całego obrazu,

- przygotowanie sali świetlicy na wakacyjną przerwę – porządkowanie szafek i gazetek,

- „Bezludna wyspa” – kompozycja dowolna,

-  śpiewamy „słoneczne piosenki”,

- „Żegnaj szkoło na wesoło” – technika dowolna,

-  zabawa towarzyska: „Państwa i miasta”, „Pomidor”,

- zabawy ogólnorozwojowe na boisku szkolnym.