Szkoła Podstawowa nr 8 im. gen. Karola Rolow Miałowskiego
-
Galeria
Plan pracy na rok szkolny 2014/2015
PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
WRZESIEŃ
01.09 – 05.09.2014
Zwyczaje i tradycje naszej świetlicy.
ZADANIA:
- uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2013/2014,
- przyjmowanie dokumentacji związanej z uczestnictwem dzieci w zajęciach
dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych świetlicy szkolnej,
- serdeczne powitanie nowych uczestników świetlicy,
- zapoznanie dzieci z regulaminem świetlicy,
- kształtowanie umiejętności przestrzegania norm i współdziałania w grupie,
- integracja grupy poprzez wspólne zabawy,
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za zasoby materialne świetlicy,
- kształtowanie nawyków dbania o czystość i estetykę swojego otoczenia.
08.09 – 12.09.2014
Wakacyjne wspomnienia.
ZADANIA:
- zabawa integrująca „Poznajmy się”, „Imię do imienia”,
- rozmowa na temat właściwego zachowania i higieny spożywania posiłków w stołówce,
- rozmowa z dziećmi na temat przeżyć wakacyjnych,
- praca plastyczna „Wakacyjna przygoda”,
- gry i zabawy ruchowe poznane podczas wakacji,
- nabywanie umiejętności poprawnego wysławiania się,
- śpiewanie piosenek poznanych podczas wakacji,
- oglądanie pamiątek z wakacji (zdjęcia, muszelki, widokówki, itp.),
- gry i zabawy na świeżym powietrzu.
15.09 – 19.09.2014
Przestrzeganie zasad ruchu drogowego.
ZADANIA:
- poznanie zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
- wyjaśnienie przydatności kodeksu drogowego,
- tworzenie kodeksu pieszego,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania niektórych znaków drogowych,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania zagrożeń wynikających z zachowania dzieci na ulicy,
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa w drodze do szkoły,
- wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.
22.09 – 26.09.2014
Witamy jesień.
ZADANIA:
- uwrażliwienie na piękno jesiennego krajobrazu,
- rozpoznawanie podstawowych gatunków drzew po kształcie liści i owoców,
- świadome i intencjonalne oddziaływanie na rozwój mowy dzieci,
- rozwijanie wyobraźni i twórczej inwencji dzieci,
- organizowanie i planowanie wolnego czasu,
- swobodne wypowiedzi uczniów na temat piękna polskiej jesieni, zmian zachodzących jesienią w polu, w lesie, w sadzie,
- kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie,
- praca plastyczna pt. ”Pejzaż jesienny” – technika dowolna,
- gry i zabawy z piłka. Nauka zabawy „Piłka parzy”.
WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK
29.09 – 03.10.2014
Dbamy o zdrowie.
ZADANIA:
- omówienie konieczności dbania o zdrowie oraz sposobu zachowania czystości ciała i estetycznego wyglądu, a także higieny przygotowywania posiłków,
- opracowanie regulaminu postępowania zdrowego człowieka na podstawie własnych doświadczeń oraz informacji zdobytych z różnych źródeł (encyklopedia, czasopisma);
- wydzieranka z kolorowego papieru – „ubieranie” narysowanych postaci w zależności od pory roku,
- nauka piosenki pt. „Witaminki”,
- zabawy ruchowe przy muzyce,
- zabawy ruchowe na świeżym powietrzu – tor przeszkód z wykorzystaniem różnorodnych przyborów sportowych.
06.10 – 10.10.2014
Nasze zachowanie.
ZADANIA:
- układanie haseł o grzeczności,
- poznanie nowych form grzecznościowych wobec osób starszych i rówieśników,
- stwarzanie możliwości „wchodzenia” w role jako uczestnika dramy,
- kształtowanie umiejętności pracy w grupach,
- zabawy ruchowe przy muzyce – reagowanie na zmiany tempa utworu,
- zabawy ruchowe – „Stary niedźwiedź”, „Wiewiórki do dziupli”,
- gimnastyka w rytm muzyki.
13.10 – 17.10.2014
Dzień Edukacji Narodowej. Poczta i jej pracownicy.
ZADANIA:
- rozmowa na temat, kto i dlaczego pracuje w szkole – wyrażanie szacunku dla wszystkich pracowników szkoły,
- Karty z życzeniami – pastelowy obrazek,
- praca plastyczna (karykatura) – „Moja Pani”,
-, jaką drogę musi przejść list od nadawcy do adresata – swobodne wypowiedzi dzieci,
- poczta dawniej i dziś – poznajemy historię powstania i funkcjonowania Urzędu Pocztowego,
- projekcja filmu animowanego – „Listonosz Pat”,
- projektujemy swój własny znaczek pocztowy,
- wycinanie i sklejanie koperty na listy,
- ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce pojedynczo i w parach,
- zabawy i gry rzutne „Rzut do celu”, „Podbijanie balonika”.
20.10 – 24.10.2014
Zwierzęta wokół nas.
ZADANIA:
- wspólna rozmowa na temat zwierząt żyjących w naszej okolicy, w lasach i na polach,
- zwierzęta, które znamy – rozwiązywanie i tworzenie krzyżówek, zagadek, rebusów,
- rozmowa na temat zwierząt domowych oraz sprawowania nad nimi opieki; cechy dobrego opiekuna,
- wydzieranka z kolorowego papieru wybranego zwierzątka,
- zwierzęta egzotyczne – praca z atlasem,
- nauka piosenki N.Kukulskiej pt.: „Puszek, okruszek”,
- poznanie wiersza J.Brzechwy pt. „Zoo”,
- praca plastyczna do wysłuchanego wiersza,
- naśladowanie ruchów zwierząt – zabawa ruchowa,
- projekcja filmu pt.”Doktor Dolittle i jego zwierzęta”.
27.10 – 31.10. 2014
„Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą”.
ZADANIA:
- rozmowa na temat zwyczajów związanych ze świętem zmarłych. Czytanie tekstu Łukasza Klesyka pt. „1 Listopada”,
- zapoznanie dzieci z treścią wierszy Władysława Broniewskiego „Zaduszki” oraz Hanny Łachockiej „Płoną świeczki” – określenie nastroju wierszy,
- swobodne wypowiedzi na temat „Jak spędzamy dzień 1 listopada” – wypowiedzi na temat nastroju, jaki towarzyszy spotkaniu przy mogiłach,
- wyjaśniamy pochodzenie święta Halloween,
- „Mój kostium na bal Halloween” – praca plastyczna dowolną techniką,
- wyjaśnienie symboliki Grobu Nieznanego Żołnierza,
- słuchanie czytanego przez nauczyciela wiersza, pt.”Płoną znicze”,
- chryzantema wydzierana z kolorowego papieru,
- zabawy: „Głuchy telefon”, „Ciepło-zimno”, „Siała baba mak”.
LISTOPAD
03.11 – 07.11.2014
Hobby – lekarstwo na nudę.
ZADANIA:
- rozmowa kierowana: Co to jest hobby?
- swobodne wypowiedzi dzieci na temat swoich zainteresowań,
- „Bank pomysłów” – wykonanie w formie pracy plastycznej sposobów na spędzenie wolnego czasu (technika dowolna),
- śpiewamy ulubione piosenki – konkurs karaoke,
- bawimy się w teatr – próby przedstawienia swojego hobby za pomocą pantomimy,
- słuchanie bajek z płyt CD,
- zabawy taneczno – ruchowe.
10.11 – 14.11.2014
Barwy mojej ojczyzny.
ZADANIA:
- wprowadzenie do tematu – przedstawienie symboli narodowych na podstawie wiersza Cz.Janczarskiego „Barwy ojczyste oraz W.Chotomskiej „Dzień dobry biały ptaku”,
- słuchanie legendy „O Lechu, Czechu i Rusie”,
- przybliżenie historii powstania hymnu narodowego oraz jego nauka,
- redagowanie okolicznościowej gazetki – wyszukiwanie informacji w czasopismach dziecięcych,
- techniką kuleczek wykonanie flagi Polski lub godła – do wyboru (wypełnienie wcześniej przygotowanego szablonu),
- zajęcia relaksacyjne,
- zabawy ruchowe: „Gąski, gąski do domu”, „Powódź”, „Pająk i muchy”.
17.11 – 21.11.2014
Szaruga jesienna na wesoło.
ZADANIA:
- czy jesień da się lubić? – porównywanie cech złotej jesieni i szarugi jesiennej,
- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie przed rozpoczęciem zimy,
- pogadanka na temat zbierania jesiennych plonów i ich przechowywania w okresie zimy,
- lepienie z plasteliny zwierząt leśnych i ich domów,
- przypomnienie znanych piosenek o jesieni,
- spacer wokół szkoły – obserwacja listopadowej aury,
- jesień w sadzie i ogrodzie – technika dowolna,
- zabawy ruchowe naśladujące zwierzęta,
- gry planszowe według uznania,
- zabawy i gry skoczne: „Walka kogutów”, „Berek skakany”.
24.11 – 28.11.2014
Grzeczność, na co dzień. Andrzejkowe wróżby.
ZADANIA:
- pogadanka na określony temat – wykorzystanie opowiadania „Czarodziejskie słowo”,
- przygotowanie tablicy ze słowami grzecznościowymi MOJE CZARODZIEJSKIE SŁOWA,
- nauka piosenki „Dyscyplina” z płyty Akademia Pana Kleksa,
- co wiemy o tradycji i zabawach andrzejkowych – pogadanka,
- praca plastyczna „Andrzejkowy wieczór” – technika dowolna,
- sporządzenie listy najciekawszych wróżb,
- mój ulubiony zespół muzyczny – słuchanie piosenek wybranych przez uczniów,
- gry planszowe, układanie puzzli,
- słuchanie muzyki relaksacyjnej.
GRUDZIEŃ
01.12 – 05.12.2014
Grudniowe tradycje: barbórka, mikołajki.
ZADANIA:
- skarby spod ziemi – rozmowa o trudnej pracy górników,
- poznajemy legendy śląskie na podstawie książki: „Miedziana lampa”,
- praca plastyczna „Praca górnika”,
- rozmowa na temat znanych dzieciom i kultywowanych w polskich domach tradycji mikołajkowych,
- czytanie baśni o Św. Mikołaju,
- poznajemy Finlandię – kraj Świętego Mikołaja,
- pisanie listu do Św. Mikołaja z prośbą o prezenty,
- mikołajkowe witraże – kolorowanki,
- zabawy i gry skoczne: „Piłka patrzy” oraz „Gorąca kula”.
08.12 – 12.12.2014
W co się bawić, gdy na dworze jest biało.
ZADANIA:
- rozmowa na temat zainteresowań i zamiłowań dzieci, działań chętnie podejmowanych przez dzieci w domu i świetlicy,
- pogadanka na temat zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw zimowych,
- słuchanie utworu muzycznego: „Cztery pory roku – Zima” Vivaldiego – pobudzenie wyobraźni dziecięcej,
- kraina Śnieżnej Pani – technika dowolna,
- dekorujemy świetlicę akcentami zimowo – świątecznymi,
- nauka piosenki „Pada śnieg”,
- zabawy na kojarzenie brzmienie i ruch,
- zabawa inscenizacyjna – naśladowanie ruchem ciała padającego śniegu,
- gry planszowe według uznania,
- zabawy przy muzyce.
15.12 – 19.12.2014
Radosne Święta Bożego Narodzenia.
ZADANIA:
- święta w moim domu – rozmowa na temat przygotowań do bożonarodzeniowych świąt,
- prezentacja wiersz Jadwigi Hockubo „Wigilia”,
- słuchanie kolęd i pastorałek w wykonaniu Arki Noego,
- obrazek świąteczny – rysowanie kredkami według pomysłu dzieci,
- wyjaśnienie pojęć: wigilia, pasterka, opłatek,
- redagowanie prostych życzeń pełnych serdeczności,
- wspólne śpiewanie polskich kolęd: „Lulajże Jezuniu”, „Dzisiaj Betlejem”,
- „Tropiciele”, „Rzut kulą na odległość”- zabawy na śniegu (w zależności od warunków pogodowych),
- przegląd prasy dziecięcej,
- przygotowanie świątecznej gazetki.
22.12.2014 – 01.01.2015
Zimowa przerwa świąteczna
STYCZEŃ
02.01.2015
Otwieramy nowy kalendarz.
ZADANIA:
- rozmowa na temat tradycji noworocznych w oparciu o doświadczenia dzieci,
- układanie puzzli.
05.01 – 09.01.2015
Kolorowy karnawał.
ZADANIA:
- czytanie tekstów: „Jak pory roku grały w berka” Władysława Zawistowskiego oraz „Bracia miesiące” Ewy Szelburg – Zarębiny,
- wykonanie maski karnawałowej,
- tradycje noworoczne w innych krajach,
- zabawy ruchowe przy muzyce z płytoteki świetlicowej,
- zabawy w grupach – wdrażanie do zgodnej zabawy,
- zabawy przy muzyce: „Krzesło”, „Co to za piosenka?”
12.01 – 16.01.2015
Dzień Babci i Dziadka.
ZADANIA:
- pogadanka z aktywnym udziałem dzieci na temat „Rola Babci i Dziadka w życiu każdego z nas”,
- Portret Babci i Dziadka,
- wykonanie laurki okolicznościowej techniką dowolną,
- nauka piosenki „Babcia – wróżka”,
- zabawy ruchowe ze śpiewem, pląsy, śpiew indywidualny i grupowy,
- kalambury – odgadywanie nazw rzeczy, sytuacji, tytułów bajek, filmów, itd.,
- zabawy i gry z mocowaniem,
- gry stolikowe – różne.
FERIE ZIMOWE
19.01 – 01.02.2015
LUTY
02.02 – 06.02.2015
Dbamy o zwierzęta i ptaki w czasie zimy.
ZADANIA:
- wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do zwierząt i ptaków zimą – gotowość w niesieniu im pomocy,
- poszerzenie wiedzy na temat gatunków zwierząt i ptaków,
- praca plastyczna „Jak pomagam bezdomnym zwierzętom”,
- nauka piosenki „Bo ja mam psa”,
- próby naśladowania odgłosów różnych gatunków ptaków,
- jaka to melodia? – quiz muzyczny,
- budujemy domy i pałace z klocków,
- zabawy integracyjne: „Powiedz coś miłego koledze”.
09.02 – 13.02.2015
Zima w krainie baśni.
ZADANIA:
- Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła – czy zimę da się lubić? – pogadanka,
- rozmowa z dziećmi na temat ulubionych zabaw zimowych,
- „Dziewczynka z zapałkami” – wysłuchanie baśni z płyty CD,
- inscenizacja wybranego fragmentu baśni „Dziewczynka z zapałkami”,
- „Pani Zima” – praca plastyczna z wykorzystaniem pasty do zębów,
- nauka piosenki „Zima”,
- śpiewamy piosenki zimowe,
- taneczne ABC – zabawy taneczne,
- słuchanie ulubionej muzyki przez dzieci.
16.02 – 20.02.2015
Moje miasto - Oława
ZADANIA:
- rozmowa na temat położenia geograficznego Oławy. Umiejscowienie jej na mapie Polski,
- gromadzenie materiałów na temat historii naszego miasta,
- praca plastyczna „Uroki mojego miasta”
- dbamy o estetyczny wygląd świetlicy oraz ład i porządek w kąciku zabaw,
- naprawa gier świetlicowych (sklejanie pudełek, segregacja klocków, itp.),
- ćwiczenia i zabawy rytmiczne: „Karuzela”, „Pociąg z krzeseł”,
- rozwiązywanie krzyżówek i rebusów,
- słuchanie muzyki relaksacyjnej i odprężającej,
- gry i zabawy stolikowe.
23.02 – 27.02.2015
A to mój kraj Polska.
ZADANIA:
- oglądanie mapy naszego kraju – omówienie różnorodności krajobrazowej,
- poznanie legend: „Jak Krak zbudował Kraków”, „Jak myszy zjadły Popiela”,
- wykonanie ilustracji do jednej z legend,
- przysłowia ludowe – interpretacja znaczeń,
- nasze rękodzielnictwo ludowe – zróbmy, co potrafimy – technika ludowa,
- słuchanie piosenek i przyśpiewek ludowych,
- szarady i kalambury – rozrywki umysłowe,
- zabawy zręcznościowe,
- zabawy ruchowe przy muzyce.
MARZEC
02.03 – 06.03.2015
Święto Kobiet.
ZADANIA:
- słynne kobiety w literaturze, sporcie, sztuce – pogadanka,
- czytanie i omówienie treści i nastroju wiersz „Dzień 8 marca”,
- kobiety w dziejach – rozmowa na temat roli kobiet na przestrzeni wieków. Próby ustalenie - - zmian, jakie zachodzą – rola kobiet w domu i społeczeństwie,
- „Kwiaty dla naszych kobiet” – technika dowolna,
- zawody wykonywane przez kobiety – rozmowa kierowana,
- rebusy i krzyżówki tematyczne,
- zabawy i gry orientacyjno – porządkowe: „Wytrącenie z równowagi”, „Dokończ słowo”,
- gry planszowe, układanie klocków, puzzli,
- wideoteka młodego człowieka – projekcja bajek i filmów dla dzieci,
- zabawy ruchowe przy muzyce.
09.03 – 13.03.2015
Moje zdrowie
ZADANIA:
- rozmowa z dziećmi na temat pracy pielęgniarki szkolnej,
- spotkanie z pielęgniarką szkolną. Pogadanka na temat przestrzegania zasad higieny oraz zdrowego odżywiania,
- przypomnienie piosenki „Mydło lubi zabawę” – omówienie treści piosenki, zwrócenie uwagi na higienę osobistą i znaczenie aktywnego wypoczynku,
- praca plastyczna do wyboru: „Aktywnie wypoczywam”, „Jem zdrowo”,
- scenka dramowa „Zjadł za dużo chipsów łakomczuszek i teraz boli go…”
- „W zdrowym ciele, zdrowy duch” – wspólna gimnastyka,
- dbaj o swoje zdrowie – zbiorowe wykonanie plakatu,
- wykonanie gazetki tematycznej,
- przypomnienie norm i zasad poprawnego zachowania w świetlicy,
- zabawy ruchowe i rytmiczne przy muzyce.
16.03 – 20.03.2015
Wiosna – pora radosna.
ZADANIA:
- rozmowa z dziećmi „wszystko na temat wiosny” – poznajemy symptomy tej pory roku: zachowanie ptaków, roślin, zwierząt, ludzi, prace wiosenne,
- słuchanie nagrań – „Głosy ptaków”,
- w marcu jak w garncu – poznajemy wiosenne przysłowia,
- „Radosna wiosna” – rysunek dowolna,
- poznanie słów i melodii piosenki: „Wiosna” zespołu Skaldowie,
- naśladowanie ruchem zmian pogody: słonce, deszcz, burza i wiatr,
- projektowanie ogrodu – lepienie z plasteliny owoców, warzyw i kwiatów,
- gry planszowe,
- słuchanie piosenek o wiośnie.
23.03 – 27.03.2015
Powrót skrzydlatych przyjaciół.
ZADANIA:
- obserwacja zmian w przyrodzie zachodzących wiosną, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmiany w świeci ptaków,
- rola ptaków w ekosystemie,
- zapoznanie z treścią wiersza J. Tuwima „Ptasie radio”,
- „Ptaki” – kompozycja przestrzenna,
- wiosenny spacer – szukanie znaków wiosny,
- zabawa ze śpiewem – „Nie chcę Cię”,
- zabawy integrujące grupę,
- gry i zabawy stolikowe.
MARZEC/KWIECIEŃ
30.03 – 01.04.2015
Przy pięknym stole.
ZADANIA:
- czytanie fraszek Tadeusza Frangrata pt. „Pisanki”, „O babie”, „W dyngus”,
- rozmowa na temat różnorodnych zwyczajów związanych ze Świętem Wielkanocnym,
- przygotowanie kart świątecznych – technika dowolna,
- zabawa bieżna „Jastrząb, kura i pisklęta”,
- gry i zabawy stolikowe.
Wiosenna przerwa świąteczna
02.04 – 07.04.2015
08.04 – 10.04.2015
Wiosna, ach to Ty!
ZADANIA:
- jak spędziliśmy Święta Wielkanocne? – dzielenie się wspomnieniami, swobodne wypowiedzi dzieci,
- wiosenny dzień relaksu i spokoju – rozmowa kierowana, swobodne wypowiedzi dzieci,
- recepta na wiosenną ciszę – omówienie przyczyn hałasu w świetlicy,
- tworzenie recepty na ciszę podczas pobytu w świetlicy – zapisywanie pomysłów na dużym papierze,
- kolorowanie wiosennych obrazków,
- słuchanie muzyki dziecięcej o tematyce wiosennej.
13.04 – 17.04.2014
Lubimy czytać książki.
ZADANIA:
- poznajemy historię pisma, książki i prasy – spotkanie z nauczycielem bibliotekarzem,
- zabawa relaksacyjna – „taniec książką na głowie”,
- rozmowa na temat „Co nam daje obcowanie z książką?”,
- baśniowy świat „Śpiąca królewna”, „Kopciuszek”, „Sindbad”,
- wykonanie ilustracji do jednej z przeczytanych bajek,
- zaprojektowanie i wykonanie zakładki do książki – technika dowolna,
- ulubiony bohater z książki – praca plastyczna,
- śpiewanie piosenek o bohaterach baśniowych,
- słuchanie nagrań baśni i bajek,
- zabawy ogólnorozwojowe.
20.04 – 24.04.2015
Światowy Dzień Ziemi.
ZADANIA:
- Dzień Ziemi – swobodne wypowiedzi dzieci na temat szacunku do naszej planety,
- „Śmieci mniej, ziemi lżej” – pogadanka kierowana na temat segregacji śmieci,
- „Kapitan Planeta i Planetarianie” – film animowany dla dzieci,
- projektowanie i wykonanie plakatu – „Ziemia – moja planeta”,
- „Ekoludek” – modelowanie w plastelinie,
- „Nasza Ziemia” – nauka słów i melodii piosenki M. Jeżowskiej.
KWIECIEŃ/MAJ
27.04 – 01.05.2015
Majowe święta.
ZADANIA:
- upowszechnienie wiedzy na temat świąt obchodzonych w maju,
- „Barwy majowe” – wykonanie biało – czerwonych chorągiewek,
- „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – postaci państwa polskiego, barwy narodowe, godło, granice – pogadanka,
- z wizytą w krajach Unii Europejskiej – wędrówki po wybranych krajach z globusem, atlasem i zdjęciami,
- śpiewamy piosenki z czterech stron świata,
- poznajemy tańce innych narodów,
- podróż we wszechświecie – praca plastyczna techniką dowolną.
04.05 – 08.05.2015
Nasi rodzice pracują.
ZADANIA:
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat zawodów i pracy rodziców,
- zabawa dydaktyczna – połącz przedmiot z zawodem,
- czytanie książeczki Cz.Janczarskiego: „Jak Wojtek został strażakiem”,
- kim będę, kiedy dorosnę – rozmowa kierowana, luźne wypowiedzi dzieci,
- zabawa ruchowa przedstawiająca różne zawody w wykonaniu dzieci,
- kim będę, kiedy dorosnę – rysunek kredkami,
- układanie, klocków, puzzli,
- zabawy przy muzyce,
- zabawy ogólnorozwojowe na boisku szkolnym.
11.05 – 15.05.2015
Sport to zdrowie.
ZADANIA:
- rozmowa na temat znaczenia ruchu w życiu dziecka – swobodne wypowiedzi dzieci na określony temat,
- ułożenie listy zasad, jakie obowiązują przy wszelkiego rodzaju zabawach ruchowych,
- praca plastyczna „Ja jako sportowiec”,
- zabawy relaksacyjne przy muzyce,
- wyjaśnienie tradycji i jej pochodzenia oraz organizowania Igrzysk Olimpijskich,
- poznanie polskich złotych medalistów (zdjęcia, artykuły, itp.).
18.05 – 22.05.2014
Nasze dzieci.
ZADANIA:
- zapoznanie z życiem i wyglądem dzieci z różnych stron świata,
- podkreślenie znaczenia przyjaźni międzynarodowej,
- zachęcenie do koleżeństwa, wzajemnej pomocy i życzliwości podczas zabaw,
- dzieciństwo bez przemocy – rozmowa na temat relacji między rodzicami a dziećmi,
- „Moje ulubione zabawki” – praca plastyczna,
- zabawa w kalambury,
- projektujemy własne zabawki i nadajemy im nazwy,
25.05 – 29.05.2015
Życzenia dla mamy i taty.
ZADANIA:
- rozmowa na temat więzi dzieci z matką i ojcem, miłość do rodziców,
- pogłębienie szacunku dla rodziców i osób starszych,
- kształtowanie uczuć miłości i przywiązania do rodziców,
- czytanie wierszy poświęconych Dniu Matki i Ojca,
- wykonanie ilustracji do wybranego wiersza,
- praca plastyczna – „Ja upominek moja rodzina”,
- upominek dla mamy – laurka,
- kwiaty dla taty- papieroplastyka,
- słuchanie piosenek związanych z mamą,
- zabawy ogólnorozwojowe na boisku szkolnym.
CZERWIEC
01.06 – 05.06.2015
Wszystkie dzieci nasze są.
ZADANIA:
- wszystkie dzieci nasze są – rozmowa na temat dzieci różnych narodowości,
- nauka słów piosenki M.Jeżowskiej pt. ”Wszystkie dzieci nasze są”,
- znam swoje prawa i szanuje prawa innych – zapoznanie z fragmentami Konwencji Praw Dziecka,
- projekt plakatu pt.”Kolorowe dzieci”,
- dzieci z różnych stron świata – kompozycja z wyobraźni – pastele, kredki,
- zabawy z różnych stron świata,
- dzień bajkowy – projekcje bajek wybranych przez dzieci,
- piosenki o dzieciach i dla dzieci,
- gry i zabawy na świeżym powietrzu.
08.05 – 12.06.2015
Jestem turystą,
ZADANIA:
- próby określenia, kim jest turysta,
- rozmowy na temat zasad kulturalnego i bezpiecznego zachowania się podczas uprawiania turystyki,
- wypowiedzi dzieci na temat zakątków naszego kraju – gdzie byłam i co widziałam,
- zabawa w „biuro podróży”, wymyślanie nazwy biura, przygotowanie oferty turystycznej, rysowanie pięknego zakątka i tworzenie wypowiedzi zachęcających do zwiedzania,
- zapoznanie dzieci z różnymi formami spędzania czasu wolnego,
- wskazanie miejsc turystycznie atrakcyjnych w naszym kraju,
- odrysowywanie konturu mapy Polski z zaznaczeniem miejsc znanych i ważnych,
- malowanie najpiękniejszego miejsca w naszym kraju,
- zabawy na kojarzenie brzmienia i ruchu: „Zatańcz z nami raz i dwa”, „Kolorowo wokół nas”,
- nauka wakacyjnych i letnich piosenek.
15.06 – 19.06.2015
Kolorowe lato.
ZADANIA:
- mój przepis na lato – praca zespołowa,
- przypominamy letnie i wakacyjne piosenki,
- mój ulubiony kolor – farby,
- łączenie kolorów – barwy zimne i ciepłe,
- różnego rodzaju kolorowanki – kolorowanie dowolną techniką,
- zabawy z piłką na świeżym powietrzu,
- zabawy gimnastyczne przy muzyce,
- zabawy relaksujące.
22.06 – 26.06.2015
Bezpieczne wakacje.
ZADANIA:
- jak chciałbym spędzić wakacje – swobodne wypowiedzi,
- jak bezpiecznie podróżować? – rozmowa kierowana,
- pogadanka na temat bezpieczeństwa podczas wypoczynku letniego,
- praca plastyczna „Wakacyjna podróż” – wykorzystanie elementu pocztówki w celu stworzenia całego obrazu,
- przygotowanie sali świetlicy na wakacyjną przerwę – porządkowanie szafek i gazetek,
- „Bezludna wyspa” – kompozycja dowolna,
- śpiewamy „słoneczne piosenki”,
- „Żegnaj szkoło na wesoło” – technika dowolna,
- zabawa towarzyska: „Państwa i miasta”, „Pomidor”,
- zabawy ogólnorozwojowe na boisku szkolnym.